Κοινή Υπουργική Σύσκεψη για τα Ναυτιλιακά Καύσιμα που «Μεταμφιέζονται» σε Πετρέλαιο Θέρμανσης

Κοινή Υπουργική Σύσκεψη για τα Ναυτιλιακά Καύσιμα που «Μεταμφιέζονται» σε Πετρέλαιο Θέρμανσης
energia.gr
Παρ, 25 Ιανουαρίου 2013 - 09:57
Σύσκεψη για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στα ναυτιλιακά καύσιμα θα πραγματοποιηθεί σήμερα, με τη συμμετοχή του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη

Σύσκεψη για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στα ναυτιλιακά καύσιμα θα πραγματοποιηθεί σήμερα, με τη συμμετοχή του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.

 

Η σύσκεψη κρίθηκε αναγκαία, καθώς μετά την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης, τον περασμένο Νοέμβριο, παρατηρείται αλματώδης αύξηση κρουσμάτων πώλησης ναυτιλιακού ντήζελ (marine diesel) ως πετρελαίου θέρμανσης. Εξάλλου, τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν ότι το Δημόσιο ζημιώνεται ετησίως περί τα 100 εκατ. ευρώ μόνο από το λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων.

 

Κάποια από τα μέτρα που επεξεργάζεται το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι τα παρακάτω:

- Αύξηση της συχνότητας και της ποιότητας των ελέγχων

- Εφαρμογή της αρχής του διπλού ελέγχου (“four-eyes principle”)

- Χρησιμοποίηση εξωτερικών ελεγκτών

- Βελτίωση των μεθόδων εντοπισμού της παράνομης χρήσης πετρελαίου

- Αξιοποίηση των διαθέσιμων τεχνολογιών για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαδικασίας μεταφοράς αποφορολογημένου καυσίμου στον τελικό του αποδέκτη

- Μείωση του βαθμού στον οποίο ο έλεγχος της διαδικασίας εξαρτάται από τον ανθρώπινο παράγοντα και τη φυσική παρουσία

- Θέσπιση αυστηρότερων ποινών για τους λαθρέμπορους καυσίμων

- Ενδεχόμενο δημιουργίας ξεχωριστού δικαστηρίου για την εκδίκαση των υποθέσεων που αφορούν στο λαθρεμπόριο καυσίμων, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία

- Εφαρμογή συστημάτων GPS για την παρακολούθηση των βυτίων που μεταφέρουν ναυτιλιακό καύσιμο.

 

Υπενθυμίζεται ότι και παλαιότερα, ήδη πριν την εξίσωση του ΕΦΚ, είχαν προταθεί μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου της λαθρεμπορίας ναυτιλιακών καυσίμων, όπως η η τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης των παραλαβών πετρελαίου στα πλοία – που, όμως, κρίθηκε μη αξιόπιστη. Και τα ΕΛΠΕ, από την πλευρά τους, είχαν προτείνει μείωση της ποσότητας θείου στο πετρέλαιο θέρμανσης στα 100 ppm, όπως ισχύει στο ντίζελ κίνησης, με στόχο να διαφοροποιηθεί σαφώς από τα ναυτιλιακά καύσιμα.