Η Gazprom ποντάρει στην ανάπτυξη της υγραεριοκίνησης στο μέλλον, τόσο στην Ρωσία, όσο και στην Ευρώπη, προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση για φυσικό αέριο και να βελτιωθούν τα οικονομικά της μεγέθη μακροπρόθεσμα.

Η Gazprom ποντάρει στην ανάπτυξη της υγραεριοκίνησης στο μέλλον, τόσο στην Ρωσία, όσο και στην Ευρώπη, προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση για φυσικό αέριο και να βελτιωθούν τα οικονομικά της μεγέθη μακροπρόθεσμα.

Η υγραεριοκίνηση έχει νόημα όχι μόνο επειδή μειώνει το κόστος μετακίνησης για τον μέσο πολίτη, σε σύγκριση με τη βενζίνη, αλλά έχει και περιβαλλοντικά οφέλη. Για τον λόγο αυτό, αρκετές ευρωπαϊκές χώρες την αντιμετωπίζουν θετικά προκειμένου να επιτύχουν και τον στόχο που έχουν θέσει για το 2020 όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων.

Ειδικά όμως στη Ρωσία, το αέριο είναι πολύ φτηνότερο και στοιχίζει 2 δολάρια λιγότερο από ότι η αντίστοιχη ποσότητα βενζίνης. Την τάση αυτή έχουν σπεύσει να εκμεταλλευτούν τα τελευταία χρόνια πολλοί μηχανικοί ή και ιδιώτες που σπεύδουν να μετατρέψουν τα οχήματά τους και να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές.

Το μέσο κόστος μετατροπής υπολογίζεται γύρω στα 1000 δολάρια, τη στιγμή που στις ΗΠΑ οι αυστηρότερες ρυθμίσεις ασφαλείας και οι εν γένει ακριβότερες τιμές εκτινάσσουν το κόστος μετατροπής στα 12-18.000 δολάρια, καθιστώντας την τεχνολογία ασύμφορη.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι στην περίπτωση αυτή, η τιμολόγηση του φυσικού αερίου από την Gazprom με βάση τις τιμές του πετρελαίου λειτουργεί μάλλον εναντίον της όσον αφορά το αέριο στις ευρωπαϊκές αγορές, καθώς η τιμή του είναι υποχρεωμένη να ακολουθεί αυτή της βενζίνης στα πρατήρια.