Ρουμανία: Προχωρά στο Επόμενο Στάδιο η Μερική Ιδιωτικοποίηση των Εμπορευματικών Μεταφορών του Οργανισμού Σιδηροδρόμων

Ρουμανία: Προχωρά στο Επόμενο Στάδιο η Μερική Ιδιωτικοποίηση των Εμπορευματικών Μεταφορών του Οργανισμού Σιδηροδρόμων
energia.gr
Παρ, 7 Ιουνίου 2013 - 10:48
Μόνο δύο επενδυτικά σχήματα προχωρούν στο επόμενο στάδιο της ιδιωτικοποίησης του τμήματος εμπορευματικών μεταφορών του ρουμανικών σιδηροδρόμων (CFR Marfa), έπειτα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάθεσης μη δεσμευτικών προσφορών, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών
Μόνο δύο επενδυτικά σχήματα προχωρούν στο επόμενο στάδιο της ιδιωτικοποίησης του τμήματος εμπορευματικών μεταφορών του ρουμανικών σιδηροδρόμων (CFR Marfa), έπειτα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάθεσης μη δεσμευτικών προσφορών, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών.

Πρόκειται για τις Grup Feroviar Roman και Transferoviar Grup & Donau Finanz Gmbh, ενώ όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, η αμερικανική εταιρεία OmniTRAX Inc. δεν κατέθεσε μη δεσμευτική προσφορά.

Η Grup Feroviar Roman ανήκει στους επιχειρηματίες Γκρούια Στόιτσα και Βασίλε Ντίντιλα, είναι εταιρεία με ιδιωτικό κεφάλαιο που παρέχει υπηρεσίες σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, διαθέτοντας στόλο 8.000 βαγονιών.

Η Transferoviar Grup ιδρύθηκε το 2003, με κύριο αντικείμενο την παροχή ενός μεγάλου “χαρτοφυλακίου” σιδηροδρομικών υπηρεσιών, αλλά και την κατασκευή υποδομών. Έχοντας πρόσβαση σε ευρωπαϊκά κονδύλια, η εταιρεία συμμετείχε στην ανάπτυξη των ιδιωτικών σιδηροδρομικών υποδομών και αυτό το διάστημα κατασκευάζει έναν τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στη ρουμανική αγορά και το εξωτερικό.

Η Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, ένα επενδυτικό fund, διαχειρίζεται κεφάλαια αξίας άνω των δύο δισεκατομμυρίων ευρώ σε τομείς, όπως οι επενδύσεις, οι συγχωνεύσεις και εξαγορές και η οικιστική ανάπτυξη.

Το συμβούλιο ιδιωτικοποίησης θα έχει συνάντηση με τους δύο ενδιαφερόμενους επενδυτές, οι οποίες θα είναι διευκρινιστικές, επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Είναι η δεύτερη απόπειρα ιδιωτικοποίησης της CFR Marfa. Το υπουργείο επαναπροκήρυξε στις 16 Μαΐου 2013 την πώληση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της CFR Marfa, μειώνοντας το μέσο ετήσιο όριο κερδοφορίας της εμπορευματικής μεταφορικής δραστηριότητας των ενδιαφερόμενων επενδυτών από 100 εκ. ευρώ στα 20 εκ. ευρώ. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν στις 20 Ιουνίου.

Οι τρεις προσφορές που είχαν υποβληθεί στην πρώτη “απόπειρα” ιδιωτικοποίησης από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, απορρίφθηκαν από το συμβούλιο ιδιωτικοποιήσεων του υπουργείου Μεταφορών, καθώς, όπως ανακοινώθηκε, ήταν ανεπαρκείς και περιείχαν αναληθή στοιχεία σε σχέση με τη δραστηριότητα ενός εκ των ενδιαφερόμενων επενδυτών.