Συναγερμός έχει σημάνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. «έπεσαν» στα επίπεδα του 1996! Ειδικότερα τον Ιούνιο του 2013 οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. στην Ε.Ε. σημείωσαν πτώση 5,6% με 1.134.042 αυτοκίνητα έναντι 1.201.548 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.

Συναγερμός έχει σημάνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. «έπεσαν» στα επίπεδα του 1996! Ειδικότερα τον Ιούνιο του 2013 οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. στην Ε.Ε. σημείωσαν πτώση 5,6% με 1.134.042 αυτοκίνητα έναντι 1.201.548 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Οι χώρες που σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις νέων Ι.Χ. από τις 27 της Ε.Ε. είναι μόλις δέκα και αφορούν στη Δανία με αύξηση 19,2%, Πορτογαλία με 17,6%, Σλοβενία με 17,4%, Φινλανδία με 14,1%, Βρετανία με 13,4%, Πολωνία με 8%, Λιθουανία με 7%, Εσθονία με 3,2%, Ελλάδα με 2,2% και στην Ουγγαρία με οριακή αύξηση 0,4%.

Εξάμηνο
Υψηλότερη ήταν η πτώση με 6,6% που σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. στο εξάμηνο καθώς διατέθηκαν 6.204.990 νέα Ι.Χ. έναντι 6.644.356 οχήματα το αντίστοχο διάστημα πέρσι.

Πρωταθλήτρια στην πτώση στο εξάμηνο αναδείχθηκε η Κύπρος με 42,7% και ακολουθούν η Ολλανδία με 36%, η Ρουμανία με 26,4% και η Ιρλανδία με 20,2%. Ωστόσο, το άκρως ανησυχητικό αφορά στην πτώση που σημείωσαν μεγάλες αγορές όπως εκείνη της Ιταλίας με ποσοστό 10,3%, της Γαλλίας 11,2%, της Γερμανίας με 8,1%. Η Ελλάδα κατάφερε να περιορίσει την πτώση σε μόλις 6,4% εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης που δημιούργησαν οι εταιρείες ενοικιάσεων Ι.Χ.

Πάντως από τις μεγάλες αγορές μόνο εκείνη της Βρετανίας κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις νέων Ι.Χ. στο εξάμηνο σε ποσοστό 10%.

(από την εφημερίδα "Ημερησία")