Στενά παρακολουθούν τις εξελίξεις στη Συρία τα διυλιστήρια αλλά και οι μεγάλες εται ρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, επιδιώκοντας την πρόληψη ενδεχομένων αρνητικών επιπτώσεων στην αγορά των υγρών καυσίμων. Πάντως, μιλώντας με στελέχη των διυλιστηρίων, το κλίμα είναι καθησυχαστικό
Στενά παρακολουθούν τις εξελίξεις στη Συρία τα διυλιστήρια αλλά και οι μεγάλες εται ρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, επιδιώκοντας την πρόληψη ενδεχομένων αρνητικών επιπτώσεων στην αγορά των υγρών καυσίμων.

Πάντως, μιλώντας με στελέχη των διυλιστηρίων, το κλίμα είναι καθησυχαστικό.

Όπως σημειώνουν το ό,τι «ανέβηκαν οι τιμές του αργού πετρελαίου δεν σημαίνει και αύξηση των τιμών των προϊόντων, δηλαδή της βενζίνης, μια και πρόκειται για διαφορετικές χρηματιστηριακές αξίες. Δεν επηρεάζονται δηλαδή οι χρηματιστηριακές τιμές των προϊόντων από την αντίστοιχη πορεία των τιμών του αργού».

Πέραν, όμως, αυτού η αγορά της Μεσογείου αντιμετωπίζει αυτήν την περίοδο μία ιδιαίτερη κατάσταση. «Λόγω της οικονομικής ύφεσης που δοκιμάζει πιο σκληρά τις χώρες του νότου της Ε.Ε., τα περιθώρια διύλισης στη Μεσόγειο είναι τραγικά», λένε χαρακτηριστικά τα ίδια στελέχη των ελληνικών διυλιστηρίων. «Υπάρχει αδυναμία για εκδήλωση κερδοσκοπικών πρακτικών, μια και για να συμβεί αυτό χρειάζονται κεφάλαια κίνησης. Απαιτείται ρευστότητα προκειμένου τα διυλιστήρια να προχωρήσουν σε μαζικές αγορές. Κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό λόγω της κρίσης. Και όποιος τα καταφέρει δεν θα μπορέσει να κερδοσκοπήσει πάρα μόνο για μερικές μέρες», καταλήγουν οι ίδιοι παράγοντες.

Με τα λόγια αυτά, τα στελέχη της αγοράς διύλισης καθησυχάζουν και ταυτόχρονα εξηγούν για ποιο λόγο δεν δικαιολογείται μεγάλη άνοδο στις τιμές πώλησης των καυσίμων.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ")