Έκκληση προς τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια να υπερασπιστούν το βασικό δικαίωμα των τυφλών ατόμων για ασφαλές περπάτημα, έκανε η Ευρωπαϊκή Ένωση Τυφλών, προειδοποιώντας ότι τα αθόρυβα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν απειλή για τους τυφλούς και τα άτομα με μειωμένη όραση.

Έκκληση προς τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια να υπερασπιστούν το βασικό δικαίωμα των τυφλών ατόμων για ασφαλές περπάτημα, έκανε η Ευρωπαϊκή Ένωση Τυφλών, προειδοποιώντας ότι τα αθόρυβα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν απειλή για τους τυφλούς και τα άτομα με μειωμένη όραση.

Καθώς η νομοθεσία της ΕΕ για την μείωση του θορύβου σημειώνει πρόοδο, 30 εκ τυφλοί που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ΕΕ εκφράζουν φόβους για την ασφάλειά τους. Η αύξηση των «σιωπηρών» αυτοκινήτων- υβριδικών και ηλεκτρικών- αποτελεί σοβαρή απειλή για τους τυφλούς και όσους έχουν περιορισμένη όραση, οι οποίοι βασίζονται κατά πολύ στην ακοή τους όταν διασχίζουν τους δρόμους.

«Έρευνα έδειξε ότι τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν κάνουν θόρυβο και ότι τα ποσοστά ατυχημάτων είναι διπλάσια από αυτά των παραδοσιακών κινητήρων. Αποτελούν απειλή για ευάλωτες ομάδες όπως τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και οι ποδηλάτες», τόνισε ο Rodolfo Cattani, υπεύθυνος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τυφλών για τις σχέσεις με την ΕΕ.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος υπάρχει στην ταχύτητα μέχρι 40χλμ/ώρα, πάνω από αυτό το όριο η τριβή του λάστιχου προκαλεί θόρυβο.
Προκειμένου να αντιμετωπίσει την κατάσταση, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο συμφώνησαν σε ένα συμβιβαστικό κείμενο που καθιστά υποχρεωτικό ένα ειδικό σύστημα προειδοποίησης σε όλα τα «σιωπηρά» αυτοκίνητα του μέλλοντος, το σύστημα ακουστικής προειδοποίησης οχήματος (AVAS).

Ωστόσο σύμφωνα με πηγές της EurActiv, η νομοθεσία είναι αρκετά αδύναμη, καθώς δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να κλείσει την συσκευή προειδοποίησης.

«Το σύστημα ακουστικής προειδοποίησης οχήματος θα έχει έναν διακόπτη που θα είναι εύκολα προσβάσιμος για τον οδηγό προκειμένου να επιτρέπει το άνοιγμα και το κλείσιμο αυτού. Με την έναρξη του οχήματος το σύστημα ακουστικής προειδοποίησης οχήματος θα πρέπει να είναι προκαθορισμένο να ενεργοποιείται», αναφέρει ο κανονισμός.

Καθώς το κείμενο που συμφωνήθηκε αποτελεί συμβιβασμό μεταξύ Συμβουλίου και Κοινοβουλίου μετά από τρεις γύρους διαπραγματεύσεων, «πρακτικά αποτελεί μια ολοκληρωμένη συμφωνία», την οποία πρέπει να ψηφίσει η Ευρωβουλή στην ολομέλεια στις αρχές Ιανουαρίου 2014.
Παρόλο που επίσημα υπάρχει η πιθανότητα τροποποίησης της νομοθεσίας, η διαδικασία είναι περίπλοκη: χρειάζονται τουλάχιστον 40 ευρωβουλευτές να εισάγουν τροπολογία και μόλις ένας για να την απορρίψει, εξήγησε πηγή της Ευρωβουλής.

«Η δυνατότητα να κλείνει ο διακόπτης είναι επικίνδυνη καθώς οι οδηγοί θα το κάνουν συχνά. Θέλουμε απαγόρευση στο σύστημα της παύσης του διακόπτη», τόνισε ο Cattani.