Τις σκέψεις του αναφορικά με το Νότιο Διάδρομο ανέλυσε σε διεθνές φόρουμ της Φρανκφούρτης για το φυσικό αέριο ο Τζον Μπόλντουιν, αντιπρόεδρος της ΒΡ για την περιοχή της Κασπίας και της ΝΑ Ευρώπης.

Τις σκέψεις του αναφορικά με το Νότιο Διάδρομο ανέλυσε σε διεθνές φόρουμ της Φρανκφούρτης για το φυσικό αέριο ο Τζον Μπόλντουιν, αντιπρόεδρος της ΒΡ για την περιοχή της Κασπίας και της ΝΑ Ευρώπης.

Ο ίδιος διερωτήθηκε με ποιον τρόπο θα μπορούσε η ΒΡ να δημιουργήσει ένα εμπορικό σχέδιο στο φυσικό αέριο εν μέσω πολλών διαφορετικών παικτών, όπως η Ε.Ε., η Ρωσία, οι ΗΠΑ και το Αζερμπαϊτζάν. Ο Μπόλντουιν αναφέρθηκε στον χαρακτηρισμό αντίστοιχων σχεδίων ως «στρατηγικά» και εξήγησε πως «η λέξη αυτή χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει ένα σχέδιο το οποίο δεν παράγει χρήματα, ενώ ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα εμπορικό έργο».

Όσον αφορά τις προοπτικές του Νοτίου Διαδρόμου, τόνισε ότι ναι μεν η ζήτηση φυσικού αερίου στην Ευρώπη (με εξαίρεση την Τουρκία) παραμένει σταθερή, αλλά η δική της παραγωγή μειώνεται διαρκώς, άρα θα απαιτούνται ολοένα και μεγαλύτερες εισαγωγές από το εξωτερικό. Μια από αυτές τις λύσεις είναι και ο Νότιος Διάδρομος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, προκειμένου να υπάρχει ένα εμπορικά βιώσιμο σχέδιο, θα πρέπει κάποιος να διαθέτει και την πηγή του αερίου και τα μέσα για να το πουλήσει. Και η ΒΡ είναι σε αυτή τη θέση καθώς συμμετέχει με σημαντικό μερίδιο στο Σαχ Ντενίζ, ενώ αναμένεται να αποκτήσει και μερίδιο στον αγωγό ΤΑΝΑΡ που θα διασχίζει την Τουρκία. Παράλληλα, σημαντική είναι και η δυνατότητα αναβάθμισης των αγωγών ΤΑΝΑΡ και ΤΑΡ στο μέλλον, εφόσον προστεθεί και άλλο αέριο στο Νότιο Διάδρομο.

Όσον αφορά την επιλογή του ΤΑΡ έναντι του Nabucco, σχολίασε ότι «μιλήσαμε με όλους τους αγοραστές και έκαναν τις προσφορές τους, ενώ είδαμε και το κόστος των αγωγών. Όταν μιλάμε για τις πιθανές πολιτικές αντιρρήσεις στην επιλογή μας, το ερώτημα ήταν ‘αν θέλετε ένα νότιο διάδρομο;’, διότι στην πραγματικότητα αυτό σήμαινε τον ΤΑΡ ως το πιο ελκυστικό σχέδιο».