Αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, που θα κινούνται με φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) φέρνει στους ελληνικούς δρόμους η απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου

Αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, που θα κινούνται με φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) φέρνει στους ελληνικούς δρόμους η απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Πρόκειται στην ουσία για το «άνοιγμα» μιας νέας αγοράς για την Ελλάδα. Η δυνατότητα επιλογής για τους καταναλωτές διευρύνεται περαιτέρω, αφού στις «κλασσικές» επιλογές δηλαδή: βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο προστίθεται πλέον και το φυσικό αέριο, καύσιμο φθηνότερο, οικολογικό και ασφαλές. Θεωρείται βέβαιο ότι η αλλαγή θα επηρεάσει σημαντικά την αγορά, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να μειώσουν το κόστος μετακίνησης, το οποίο έχει γίνει πλέον για πολλούς απαγορευτικό. Αλλωστε αναμένεται μείωση της τιμής του φυσικού αερίου, γεγονός που θα δώσει περαιτέρω ώθηση.

Σε αντίθεση με τη χώρα μας, όπου το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται για την κίνηση απορριμματοφόρων και αστικών λεωφορείων, η κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) είναι διαδεδομένη σε Αμερική και Ευρώπη.

Μεγάλη οικονομία

Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει ένα όχημα φυσικού αερίου μπορεί να προσφέρει ποσοστό εξοικονόμησης μέχρι 66% σε σχέση με τη χρήση βενζίνης.

Η πώληση του φυσικού αερίου γίνεται με το κιλό. Σύμφωνα με την ΔΕΠΑ για την τρέχουσα εβδομάδα ένα κιλό CNG κοστίζει στη λιανική αγορά περίπου 0,971 ευρώ. Να σημειωθεί ότι ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,5 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, με 1,3 λίτρα ντίζελ, και σε 2 λίτρα υγραερίου.

Το βασικότερο, ίσως, πλεονέκτημα του συγκεκριμένου καυσίμου αποτελεί το γεγονός ότι δεν υπάρχουν περιθώρια «νοθείας», όπως συμβαίνει στα περισσότερα από τα συμβατικά καύσιμα. Αυτό οφείλεται στο ότι η παροχή του γίνεται υπό πίεση, με ειδικούς αγωγούς απ' ευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω ειδικού εξοπλισμού στα πρατήρια.

Ωστόσο πρόβλημα αποτελεί η προμήθεια καύσιμου, αφού τα πρατήρια που λειτουργούν είναι ακόμη πολύ λίγα παρότι υπάρχει σε εξέλιξη πρόγραμμα επέκτασής τους.

Στην περιοχή της Αττικής η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) λειτουργεί τρία πρατήρια φυσικού αερίου, σε Λιόσια, Ανθούσα και Φιλαδέλφεια, ενώ στην Θεσσαλονίκη λειτουργεί ένα πρατήριο στην περιοχή της Πυλαίας.

Στα πλαίσια των δράσεων της για την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου στην κίνηση των οχημάτων στη χώρα, η ΔΕΠΑ σχεδιάζει να προχωρήσει στην εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε περίπου 12 πρατήρια υγρών καυσίμων στις μεγάλες πόλεις του εθνικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Τέλος να σημειώσουμε ότι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, διαπιστώνοντας την «στροφή» προς το συγκεκριμένο καύσιμο, παράγουν ήδη μοντέλα αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο. Για τα συμβατικά οχήματα, που κινούνται με άλλους τύπους καυσίμου, υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής, η οποία ανάλογα με το όχημα κοστίζει περίπου 1.800 έως 2.000 ευρώ, ένα ποσό που μπορεί να αποσβεστεί σχετικά γρήγορα από την εξοικονόμηση που προσφέρει η χρήση του φυσικού αερίου.