Σε ένα νέο επίπεδο φαίνεται να εισέρχεται ο ανταγωνισμός των καυσίμων για την κίνηση οχημάτων. Η στενότητα, ελέω οικονομικής κρίσης, των εισοδημάτων των νοικοκυριών φέρνει πλέον στην πρώτη γραμμή τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως, το diesel κίνησης, το autogas και τώρα αξιώνει να διεκδικήσει μερίδιο και το φυσικό αέριο, μετά την πρόσφατη υπουργική απόφαση για τη δυνατότητα μετατροπής κινητήρων οχημάτων που κινούνται με άλλο καύσιμο.

Σε ένα νέο επίπεδο φαίνεται να εισέρχεται ο ανταγωνισμός των καυσίμων για την κίνηση οχημάτων. Η στενότητα, ελέω οικονομικής κρίσης, των εισοδημάτων των νοικοκυριών φέρνει πλέον στην πρώτη γραμμή τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως, το diesel κίνησης, το autogas και τώρα αξιώνει να διεκδικήσει μερίδιο και το φυσικό αέριο, μετά την πρόσφατη υπουργική απόφαση για τη δυνατότητα μετατροπής κινητήρων οχημάτων που κινούνται με άλλο καύσιμο.

Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της αγοράς πετρελαιοειδών, σύμφωνα με τα οποία η κατανάλωση βενζινών βαίνει μειούμενη, σε αντίθεση με το πετρέλαιο κίνησης που παρουσιάζει σταθερή ανοδική πορεία. Ενδεικτικά, το 2013 η μείωση στις βενζίνες υπολογίζεται στο 8%, ενώ το diesel κίνησης σημείωσε αύξηση περίπου στο ίδιο ποσοστό. Η ίδια εικόνα συνεχίζεται και στο τρέχον έτος με τις βενζίνες να χάνουν προς όφελος του πετρελαίου κίνησης. Σήμερα το 65-70% των πωλήσεων αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν τα πετρελαιοκίνητα.

Πολύ καλές επιδόσεις παρουσιάζει και το autogas. Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, σήμερα κινούνται με υγραέριο περί τα 150-180.000 αυτοκίνητα, που αντιπροσωπεύουν το 4-5% του συνόλου των οχημάτων που υπάρχουν στη χώρα (περί τα 4.000.000). Τα οχήματα αυτά εξυπηρετούνται από 500 πρατήρια, αριθμός που αυξάνεται σταθερά. Η ανάπτυξη της υγραεριοκίνησης παρουσίασε τα προηγούμενα χρόνια εντυπωσιακούς ρυθμούς, που έφθασαν μέχρι και το 150%. Όμως, η αγορά αυτή φαίνεται να δείχνει σημάδια κορεσμού, καθώς ήδη υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υγραέριο, με συνέπεια να εκτιμάται ότι στην επόμενη 5ετία ο ρυθμός ανάπτυξης θα κινηθεί στο 10% ετησίως.

Την παλέτα των εναλλακτικών καυσίμων έρχεται να συμπληρώσει το φυσικό αέριο, που εισέρχεται στο στίβο του ανταγωνισμού, ύστερα από την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών για τη δυνατότητα μετατροπής των κινητήρων αυτοκινήτων σε διπλού καυσίμου με CNG. Η απόφαση αυτή εκτιμάται ότι θα δώσει μεγάλη ώθηση στη διάδοση και του φυσικού αερίου, ως καυσίμου κίνησης. Σήμερα ελάχιστα είναι τα οχήματα που χρησιμοποιούν αυτό το καύσιμο. Τα πρατήρια της ΔΕΠΑ στο Νομό Αττικής εξυπηρετούν αυτή τη στιγμή τα 800 πράσινα λεωφορεία της ΕΘΕΛ, περί τα 400 απορριμματοφόρα, 50 ταξί και περίπου 200 ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Καθώς είναι περιορισμένος ο αριθμός των καινούριων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν με υγραέριο, οι εταιρίες που διακινούν το συγκεκριμένο καύσιμο προσδοκούν να διευρύνουν τις πωλήσεις τους από τις μετατροπές αυτοκινήτων του υφιστάμενου στόλου. Σε αυτό το πεδίο αναμένεται να υπάρξει ανταγωνισμός με το φυσικό αέριο, αφού τώρα επιτρέπεται πλέον και η μετατροπή του κινητήρα ενός αυτοκινήτου για αεριοκίνηση. Βέβαια, εκτιμάται ότι ο ανταγωνισμός αυτός θα περιορισθεί στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, τα φορτηγά και τα λεωφορεία, δεδομένου ότι, όπως επισημαίνεται, είναι δύσκολη η μετατροπή για ένα ΙΧ μικρού κυβισμού, καθώς δεν μπορεί να σηκώσει τον αναγκαίο εξοπλισμό, σε αντίθεση με αυτόν του υγραερίου.

Από την άλλη πλευρά, ανταγωνισμός θα υπάρξει μεταξύ πετρελαίου και φυσικού αερίου για τα καινούρια οχήματα, καθώς ήδη αρκετές αντιπροσωπείες διαθέτουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα εναλλακτικά καύσιμα.