Οι ασιατικές ναυτιλιακές φιλοδοξούν να μεταφέρουν φυσικό αέριο από τη ρωσική Αρκτική μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προκειμένου να ικανοποιήσουν την υψηλή ζήτηση που παρατηρείται σε χώρες όπως η Ιαπωνία και η Κίνα.

Οι ασιατικές ναυτιλιακές φιλοδοξούν να μεταφέρουν φυσικό αέριο από τη ρωσική Αρκτική μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προκειμένου να ικανοποιήσουν την υψηλή ζήτηση που παρατηρείται σε χώρες όπως η Ιαπωνία και η Κίνα.

Ένα τέτοιο σχέδιο ανήκει στις Mitsui OSK Lines και Shipping Development, ώστε να μεταφερθεί το αέριο από τη χερσόνησο του Γιαμάλ στα αστικά κέντρα της Ασίας. Στη Γιαμάλ κατασκευάζεται ένας εκ των μεγαλύτερων σταθμών LNG παγκοσμίως, προϋπολογισμού 27 δις. δολαρίων, στον οποίο ποντάρει πολλά το Κρεμλίνο και οι εταιρείες που συμμετέχουν στο έργο, δηλαδή η Novatek και η Total.

Το σχέδιο των δύο ασιατικών ναυτιλιακών προβλέπει την απόκτηση τριών πλοίων LNG, έναντι ποσού 932 εκατ. δολαρίων, τα οποία θα είναι ταυτόχρονα παγοθραυστικά, ώστε να μπορούν να κινούνται στην Αρκτική. Σημειώνεται ότι η διαδρομή αυτή είναι 40% συντομότερη σε σύγκριση με την διαδρομή μέσω του Σουέζ και κατ’ επέκταση έχει νόημα για τις ναυτιλιακές, παρά τις δυσκολίες που εμφανίζει.