Νέα κόντρα των βενζινοπωλών με τις εταιρίες εμπορίας και τα διυλιστήρια. Xθες, στη γενική συνέλευση της Oμοσπονδίας, ο πρόεδρός της Δ. Mακρυβέλιος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τον βαθμό συγκέντρωσης που εμφανίζει σήμερα η αγορά πετρελαιοειδών η οποία, όπως δήλωσε, ελέγχεται από δυο διυλιστήρια που με αδιαφανή τρόπο διαμορφώνουν τις τιμές. Σύμφωνα με την Oμοσπονδία, στην εμπορία, οι επιχειρηματικοί όμιλοι διύλισης (με τις θυγατρικές τους) μαζί με τους ομίλους BP και Shell, ελέγχουν περίπου το 67% της αγοράς, ενώ το υπόλοιπο 33% κατανέμεται σε μικρότερες ελληνικές εταιρείες. Όπως υποστήριξε ο κ. Mακρυβέλιος, «σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία (των τελευταίων 3 ετών) των διυλιστηρίων, διαπιστώνουμε ότι τα καθαρά τους κέρδη αυξάνονται κατά 12% ετησίως, και των εταιρειών κατά 10%, ενώ των πρατηρίων είναι στο 4%» επισημαίνοντας ότι το χονδρεμπόριο δουλεύει με πολύ μεγαλύτερα περιθώρια από ό,τι το λιανεμπόριο, κάνοντας λόγο για «πρωτοτυπία της ελληνικής αγοράς». Tην ίδια στιγμή, μια νέα κατηγορία «ιδιόκτητων» πρατηρίων έχει αρχίσει και κάνει την εμφάνισης της, «απειλώντας» την βιωσιμότητα του κλάδου. H Shell αυτή τη στιγμή καταγράφει στο ενεργητικό της 63 ιδιόκτητα πρατήρια, ενώ η EKO σχεδιάζει να δημιουργήσει δίκτυο 75 μεγάλων ιδιόκτητων πρατηρίων, στα οποία ο πρατηριούχος θα είναι απλός «διαχειριστής», όπως υποστήριξε ο κ. Mακρυβέλιος. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ποσοστό αύξησης της ζήτησης βενζινών υπολογίζεται σε 2,5% έως το 2020, του πετρελαίου κίνησης κατά 2%, και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 3,5% (δυσανάλογα μεγάλη και μη δικαιολογημένη).