Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ τεχνολογία των κινητήρων ντίζελ, τους έχει φέρει στο επίπεδο ώστε να είναι εξ ίσου και σε ορισμένους τομείς «φιλικότεροι» στο περιβάλλον από τους αντίστοιχους της βενζίνης. Πρακτικά λοιπόν και εφ' όσον οι πετρελαιοκινητήρες υπερκαλύπτουν αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων, οι λόγοι απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους έχουν παύσει προ πολλού να υφίστανται. Τις επισημάνσεις αυτές κάνει η ΕΛΠΑ με αφορμή τις διάφορες δημόσιες συζητήσεις και θέσεις φορέων για την ελεύθερη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων ΙΧ στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και στην προσπάθεια της για την αντικειμενική ενημέρωση της κοινής γνώμης με στόχο την προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος. Όσον αφορά τα περιβαλλοντικά προβλήματα της Αθήνας ή και άλλων μεγάλων πόλεων (αυξημένα αιωρούμενα σωματίδια, αύξηση συγκέντρωσης καπνού ή/και άλλων ρύπων)η ΕΛΠΑ εκτιμά πως χρειάζεται η διαρκής παρέμβαση των οργάνων της Πολιτείας για τον άμεσο έλεγχο της ρύπανσης στις πηγές της (έλεγχος οχημάτων, έλεγχος κυκλοφορίας, έλεγχος καυσίμων κα). Ειδικά για έλεγχο της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα, καθίσταται πλέον περισσότερο επιτακτικός ο αποτελεσματικός έλεγχος των εκπομπών καυσαερίων όλων των οχημάτων, τόσο από τα ΚΤΕΟ όσο και από τις Κινητές Μονάδες Ελέγχου μέσω της θεσμοθετημένης Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων-KEK. Η ΕΛΠΑ επισημαίνει τέλος ότι τα σημαντικά πλεονεκτήματα που εξασφαλίζουν οι πετρελαιοκινητήρες είναι η μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς το χαμηλότερο κόστος κίνησης, η αξιοπιστία, η μακροζωία των κινητήρων κ.ά. κάνουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να στρέφονται σε ποσοστά 60-70% στην αγορά πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Επομένως και για τους Ελληνες καταναλωτές παρουσιάζεται μια νέα «ευκαιρία» που θα πρέπει να αξιοποιηθεί από την Πολιτεία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να υπάρξουν σημαντικά οφέλη. (από την εφημερίδα Ναυτεμπορική, 21/01/2006)