Θύμα της Πτώσης των Τιμών του Αργού η Εταιρεία Metro Exploration του Θεόδωρου Αγγελόπουλου

Θύμα της Πτώσης των Τιμών του Αργού η Εταιρεία Metro Exploration του Θεόδωρου Αγγελόπουλου
energia.gr
Τετ, 10 Ιουνίου 2015 - 07:41
Τόκους ομολόγου μερικών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, δεν κατάφερε να αποπληρώσει εγκαίρως ο πανίσχυρος εφοπλιστής Θεόδωρος Αγγελόπουλος, με αποτέλεσμα η γενική συνέλευση των ομολογιούχων πιστωτών της εταιρείας του Metro Exploration Holding Corporation, που ελέγχει τα δύο πλωτά γεωτρύπανα τα οποία χρησιμοποιούνται για την εξόρυξη πετρελαίου, να αποφασίσει με συντριπτική πλειοψηφία τη μεταβίβαση στους ιδίους των μετοχών της εταιρείας.

Τόκους ομολόγου μερικών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, δεν κατάφερε να αποπληρώσει εγκαίρως ο πανίσχυρος εφοπλιστής Θεόδωρος Αγγελόπουλος, με αποτέλεσμα η γενική συνέλευση των ομολογιούχων πιστωτών της εταιρείας του Metro Exploration Holding Corporation, που ελέγχει τα δύο πλωτά γεωτρύπανα τα οποία χρησιμοποιούνται για την εξόρυξη πετρελαίου, να αποφασίσει με συντριπτική πλειοψηφία τη μεταβίβαση στους ιδίους των μετοχών της εταιρείας.

Η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών συν εκλήθη στο Όσλο της Νορβηγίας στις 29 Μαΐου. Η πρόσκληση αναφερόταν στην έγκριση συναλλαγών ως αποτέλεσμα των δυσχερειών που αντιμετωπίζει η θυγατρική Deep Sea Metro Ltd (η Metro Exploration μετέχει με 60% και με 40% η νορβηγική Odfjell) που έχει στην κατοχή της τα δύο πλοία-τρυπάνια και της αδυναμίας της να χρηματοδοτήσει το Interest Reseve Account μέσω του οποίου θα αποπληρώνονταν ενδοομιλικά δάνεια.

Με πλειοψηφία 97% η συνέλευση ενέκρινε τη μεταβίβαση στους ομολογιούχους δανειστές (σε δική τους εταιρεία ειδικού σκοπού που θα ιδρυθεί για αυτόν τον σκοπό) του 100% των μετοχών της Metro Drilling Holding Corp, η οποία αποτελεί τη μητρική εταιρεία της Metro Exploration Holding Corpotation.

Από την εξέλιξη αυτή ο κος Αγγελόπουλος χάνει περί τα 700 εκατ. δολάρια που ήταν η προσωπική του συμμετοχή στο χτίσιμο των δύο πλοίων, αν συνυπολογιστούν και κάποια κεφάλαια που τοποθετήθηκαν για τροποποιήσεις στα πλωτά γεωτρύπανα όταν αυτά ήταν ήδη στο νερό.

Το ύψος του επίμαχου ομολογιακού δανείου (ΙSIN No 00107337.4), σύμφωνα με δημοσίευμα στο Βήμα της Κυριακής, ανερχόταν στα 186 εκατομμύρια δολάρια και είχε συναφθεί τον Φεβρουάριο του 2014 με καταληκτική ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2016. Σύμφωνα με τον όρο της σύμβασης, κάθε εξάμηνο η Metro Exploration όφειλε να καταβάλλει στους ομολογιούχους επιτόκιο αυξανόμενο από 8% σε 11,5% ώστε μέσα σε δύο χρόνια να πληρώσει τόκους 38 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα δύο πλοία εξόρυξης πετρελαίου είχαν παραγγελθεί προς ναυπήγηση το 2008 στα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότια Κορέα με κατασκευαστικό κόστος 1,7 δις δολάρια. Το πρώτο πλοίο το είχε βαφτίσει η σύζυγος του κ. Αγγελόπουλου, Γιάννα Αγγελοπούλου,το 2011. Tο συνολικό κόστος της επένδυσης ξεπέρασε τα 2 δις με κάποιες τροποποιήσεις που χρειάστηκαν και αυξήσεις κεφαλαίου.

Τα κόστη ναυπήγησης των δύο πλοίων φαντάζουν σήμερα υπέρογκα, αλλά την εποχή της επένδυσης η τιμή του πετρελαίου είχε αγγίξει τα 140 δολάρια το βαρέλι και είναι ακριβώς η ραγδαία πτώση των τιμών του αργού που οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα, με τα πλοία προς το παρόν τουλάχιστον , να μην αποφέρουν έσοδα καθότι είναι παροπλισμένα και σύμφωνα με τους ειδικούς, το κόστος εξόρυξης πετρελαίου με τέτοια πλοία δικαιολογείται μόνο όταν η τιμή του πετρελαίου είναι άνω των 100 δολαρίων το βαρέλι.

Η επένδυση-μαμούθ στην εξόρυξη πετρελαίου δεν πέτυχε γιατί τα δύο γεωτρύπανα δεν εξασφάλισαν καλά συμβόλαια. Το Deep Sea Metro I είναι δεμένο από τον Νοέμβριο του 2014 στο λιμάνι του Ντέρμπαν, ενώ στο τέλος Μαΐου 2015 έληξε το συμβόλαιο του Deep Sea Metro II με την Petrobas.

«Μετά την πετρελαϊκή κρίση η εταιρεία που συμμετείχε στην επένδυση των δυο γεωτρυπάνων, ως επενδυτής και όχι ως διαχειριστής, πήρε την τολμηρή απόφαση για την οριστική απεμπλοκή της από την επένδυση αυτή. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκε με απόλυτα συναινετικό τρόπο. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη αυτή επένδυση καμιά σχέση δεν έχει με τις υπόλοιπες δραστηριότητες», αναφέρει σε ανακοίνωσή του, ο Έλληνας εφοπλιστής.