Το ενδεχόμενο οικονομικής συνεργασίας και ανάπτυξης κοινών πρότζεκτ στον τομέα του φυσικού αερίου συζητήθηκε κατά τις συνομιλίες Τουρκμένων και Ιαπώνων παραγόντων στην πρωτεύουσα του Τουρκμενιστάν, Ασγκαμπάτ, όπως ανακοίνωσε την 1η Σεπτεμβρίου το Υπουργείο Πετρελαίου, Βιομηχανίας Αερίου και Μεταλλευμάτων

Το ενδεχόμενο οικονομικής συνεργασίας και ανάπτυξης κοινών πρότζεκτ στον τομέα του φυσικού αερίου συζητήθηκε κατά τις συνομιλίες Τουρκμένων και Ιαπώνων παραγόντων στην πρωτεύουσα του Τουρκμενιστάν, Ασγκαμπάτ, όπως ανακοίνωσε την 1η Σεπτεμβρίου το Υπουργείο Πετρελαίου, Βιομηχανίας Αερίου και Μεταλλευμάτων.

Οι συνομιλίες διεξήχθησαν ανάμεσα στην τουρκμενική Turkmengas State Concern και εκπροσώπους μεγάλων ιαπωνικών ομίλων, όπως η Mitsubishi, η Chiyoda, η Sojits, η Itochu και η JGC. Το ζήτημα παραπέμφθηκε στις επερχόμενες συνομιλίες για την Τρίτη φάση της ανάπτυξη του κολοσσιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου Galkynysh.

Ανάμεσα στα άλλα, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με το πρωτογενές φιλτράρισμα φυσικού αερίου και την κατασκευή σχετικής μονάδας, καθώς και με τη μελέτη σκοπιμότητας του πρότζεκτ.

Οι επόμενες φάσης της συνεργασίας Τουρκμένων και Ιαπώνων αφορούν τον αγωγό Τουρκμενιστάν-Αφγανιστάν-Πακιστάν-Ινδίας (ΤΑΡΙ).

Το πεδίο του Galkynysh αποτελεί τη βασική πηγή πρώτων υλών για τους υφιστάμενους και τους σχεδιαζόμενους αγωγούς φυσικού αερίου του Τουρκμενιστάν.

Σύμφωνα με το τουρκμενικό υπουργείο, η συνεργασία με εταιρείες από την Ιαπωνία αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη της χώρας σε συνάρτηση συνολικά με την ευρύτερη περιοχή της Ασίας.

Σημειώνεται ότι ο ΤΑΡΙ θα έχει χωρητικότητα 33 bcm και αρχικό κόστος 10 δις δολαρίων. Το μήκος του θα είναι 1800 χλμ., εκ των οποίων τα 200 χλμ. θα διατρέχει το Τουρκμενιστάν, τα 773 χλμ. το Αφγανιστάν και τα 827 χλμ. το Πακιστάν.