Εννέα στα 10 νέα αυτοκίνητα ντίζελ παραβίασαν τα νέα όρια ρύπανσης της ΕΕ όταν δοκιμάστηκαν στους δρόμους, σε αντίθεση με ότι παρατηρήθηκε στις πίστες δοκιμών, σύμφωνα με μια νέα έκθεση

Εννέα στα 10 νέα αυτοκίνητα ντίζελ παραβίασαν τα νέα όρια ρύπανσης της ΕΕ όταν δοκιμάστηκαν στους δρόμους, σε αντίθεση με ότι παρατηρήθηκε στις πίστες δοκιμών, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.

Όπως αναφέρει το EurActiv, κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα εκπέμπουν επτά φορές το επιτρεπόμενο όριο των αερίων οξειδίων του αζώτου, με το χειρότερο αυτοκίνητο να παράγει 22 φορές το νόμιμο όριο του αυτοκινήτου. Μοντέλα από όλους τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων παραβίασαν το όριο, όταν αξιολογήθηκαν σε πραγματικές συνθήκες.

Από την 1η Σεπτεμβρίου, τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ στην ΕΕ έπρεπε να συμμορφωθούν με τους κανόνες εκπομπών που ονομάζονται «Euro 6». Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να χρησιμοποιούν ένα ευρύ φάσμα τεχνικών για να εξασφαλίσουν ότι τα αυτοκίνητά τους έχουν απόδοση πολύ καλύτερη υπό συνθήκες δοκιμής απ' ότι όταν οδηγούνται από απλούς οδηγούς.

Αυτές περιλαμβάνουν την απογύμνωση εξαρτημάτων από το αυτοκίνητο για να μειωθεί το βάρος, τη χρήση ειδικών λιπαντικών, υπερφούσκωμα ελαστικών και χρησιμοποιώντας εξαιρετικά ομαλές πίστες δοκιμών. Οι ίδιες τεχνικές χρησιμοποιούνται για να ενισχύσουν την αποδοτικότητα των καυσίμων των οχημάτων.

Η έκθεση της έδειξε ότι όταν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα δοκιμάζονται σε κανονικές συνθήκες οδήγησης εκπέμπουν πολύ υψηλότερα επίπεδα αερίων οξείδια του αζώτου (Nox). Τα NOx καθώς και άλλα σχετιζόμενα με τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν το περιβάλλον εκτιμάται ότι προκαλούν μισό εκατομμύριο πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο στην ΕΕ.

Η έκθεση της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης "Μεταφορές και Περιβάλλον" διαπίστωσε επίσης ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συχνά πωλούν λιγότερο ρυπογόνα μοντέλα του ίδιου αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, όπου οι κανόνες για τις εκπομπές είναι αυστηρότεροι. Αυτό επιτυγχάνεται τοποθετώντας συσκευές που αποθηκεύουν την ρύπανση και κοστίζουν μερικές εκατοντάδες ευρώ.

«Κάθε νέο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο θα πρέπει τώρα να είναι καθαρό, αλλά μόνο 1 στα 10 είναι στην πραγματικότητα», δήλωσε το στέλεχος της ΜΚΟ που συνέταξε την έκθεση Γκρεγκ Άρτσερ.

«Αυτή είναι η κύρια αιτία της κρίσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που πλήττει τις πόλεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούν τα καθαρά πετρελαιοκίνητα στις ΗΠΑ, και οι δοκιμές θα πρέπει να απαιτούν από τους κατασκευαστές να τα πουλούν και στην Ευρώπη επίσης», προσέθεσε.