Η Βρετανία και άλλες τρεις χώρες κάνουν έκκληση για υποχρεωτικούς περιορισμούς της ΕΕ σχετικά με την ποσότητα του CO2 που εκπέμπεται από τα φορτηγά, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 30% των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές

Η Βρετανία και άλλες τρεις χώρες κάνουν έκκληση για υποχρεωτικούς περιορισμούς της ΕΕ σχετικά με την ποσότητα του CO2 που εκπέμπεται από τα φορτηγά, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 30% των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές.

Η Κομισιόν έχει θεσπίσει ένα όριο 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (g/km) μέχρι το 2021 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, αλλά οι εκπομπές των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (Ι.Χ.) είναι ανεξέλεγκτες. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, αντιθέτως, τον Ιούνιο πρότειναν αυστηρότερα πρότυπα για τις εκπομπές φορτηγών.

Η Βρετανία, το Βέλγιο, η Σλοβενία και η Ολλανδία ζητούν από την Επιτροπή να θεσπίσει όρια εκπομπών CO2 για τα φορτηγά.

Όπως υπενθυμίζει το Euractiv, η Γερμανία έχει ζητήσει από τον Αύγουστο τη θεσμοθέτηση στόχων σχετικά με το CO2 για τα φορτηγά.

Μια πηγή της ΕΕ είπε στο Reuters ότι η Γερμανία υποστηρίζει ένα τέτοιο καθεστώς καθώς το συνδέει με τις προσπάθειες για την προστασία της βιομηχανίας αυτοκινήτων: «Υπάρχει ένα επιχείρημα ότι, αν φέρουμε πρότυπα για τα φορτηγά, δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτα πλέον για αυτοκίνητα», σημείωσε.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέφερε ότι οι εκπομπές CO2 από τα φορτηγά έχουν ήδη μειωθεί κατά προσπάθειες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων, λόγω του ανταγωνισμού στον κλάδο.

«Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα φορτηγά και τα λεωφορεία έρχονται σε αρκετές χιλιάδες σχήματα και μεγέθη, απλά δεν υπάρχει μια προσέγγιση που να ταιριάζει σε όλα για την αντιμετώπιση των εκπομπών CO2 από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της ACEA, τα μέλη της οποίας περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την Daimler, τη Renault και την Volkswagen.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε την ανάπτυξη ενός εργαλείου προσομοίωσης που θα μετρά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 των Ι.Χ., και, αν χρειαστεί, την επιβολή υποχρεωτικών ορίων εκπομπών.

Τα στοιχεία της Κομισιόν διαπίστωσαν ότι οι συνολικές εκπομπές των βαρέων οχημάτων αυξήθηκε κατά 36% μεταξύ 1990 και 2010, ενώ στοιχεία που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα από την ΜΚΟ Μεταφορές & Περιβάλλον δείχνουν ότι το 2012 τα Ι.Χ. αντιπροσώπευαν σχεδόν το ένα τρίτο των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές, αλλά λιγότερο από το 5% όλων των οχημάτων στο δρόμο.

Αντίθετα, οι εκπομπές CO2 για τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ έχουν μειωθεί περισσότερο από 170 g/km το 2005 λιγότερο από 130 το 2014, παρόλο που οι αρχές των ΗΠΑ έχουν κατηγορήσει την Volkswagen ότι εξαπατά στις δοκιμές εκπομπών για τα αυτοκίνητα ντίζελ.