Αυστηρές Δοκιμές για τις Εκπομπές Ρύπων στα Οχήματα Που Πωλούνται στην Ευρώπη, Απαιτεί η Κομισιόν

Αυστηρές Δοκιμές για τις Εκπομπές Ρύπων στα Οχήματα Που Πωλούνται στην Ευρώπη, Απαιτεί η Κομισιόν
energia.gr
Δευ, 28 Σεπτεμβρίου 2015 - 18:54
Στον απόηχο των αποκαλύψεων ότι η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen χρησιμοποίησε λογισμικό ως «διάταξη αναστολής» ώστε να παρακάμψει τα πρότυπα εκπομπών για συγκεκριμένους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η Κομισιόν κάλεσε τις αρμόδιες εθνικές αρχές να εξετάσουν τις συνέπειες για τα οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη και να διασφαλίσουν ότι τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων γίνονται απολύτως σεβαστά
Στον απόηχο των αποκαλύψεων ότι η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen χρησιμοποίησε λογισμικό ως «διάταξη αναστολής» ώστε να παρακάμψει τα πρότυπα εκπομπών για συγκεκριμένους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η Κομισιόν κάλεσε τις αρμόδιες εθνικές αρχές να εξετάσουν τις συνέπειες για τα οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη και να διασφαλίσουν ότι τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων γίνονται απολύτως σεβαστά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απηύθυνε έκκληση για πλήρη δημοσιοποίηση, μηδενική ανοχή και αυστηρή συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με τις εκπομπές ρύπων.

Η αρμόδια Επίτροπος για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, Elżbieta Bieńkowska, δήλωσε: «Το μήνυμά μας είναι σαφές: μηδενική ανοχή στην απάτη και αυστηρή συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ. Απαιτούμε πλήρη δημοσιοποίηση και την εφαρμογή αυστηρών δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων».

Η Επιτροπή κάλεσε όλα τα κράτη μέλη να διεξάγουν τις απαραίτητες έρευνες σε εθνικό επίπεδο και να υποβάλουν σχετική έκθεση. Επίσης, τόνισε πως προσφέρεται να διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών, καθώς, όπως επισημαίνει, πρέπει να υπάρξει πλήρης εικόνα του αριθμού των πιστοποιημένων οχημάτων στην ΕΕ στα οποία έχουν εγκατασταθεί «διατάξεις αναστολής».

Οι εν λόγω διατάξεις απαγορεύονται από τον κανονισμό 715/2007/ΕΚ (Euro 5 και Euro 6). Στις επόμενες ημέρες θα συζητηθεί το εν λόγω θέμα λεπτομερώς με τις εθνικές αρχές έγκρισης τύπου.

Όσον αφορά σε μελλοντικές ενέργειες, η Κομισιόν υπολογίζει ότι τα κράτη μέλη θα συμφωνήσουν χωρίς χρονοτριβή για τα τελικά απαιτούμενα μέτρα προκειμένου οι μετρήσεις των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων που χρησιμοποιούνται για την έκδοση της έγκρισης τύπου ενός οχήματος, να καταγράφουν τις εκπομπές υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης και να μην είναι δυνατόν να παραποιηθούν από εφαρμογές παραπλάνησης.

Από τις αρχές του 2016 θα εφαρμοστεί σταδιακά μια νέα διαδικασία δοκιμής των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE), που θα συμπληρώσει τις υφιστάμενες δοκιμές στο εργαστήριο.

Ωστόσο, θα απαιτηθεί επίσης να επιτευχθεί συμφωνία για την αντιμετώπιση της έγκρισης τύπου σε περίπτωση σημαντικών αποκλίσεων μεταξύ των αποτελεσμάτων των εργαστηριακών δοκιμών και των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Η επίτευξη συμφωνίας σχετικά με αυτή τη δέσμη μέτρων, εκτός από τις ήδη εγκριθείσες δοκιμές RDE, θα επιτρέψει στην ΕΕ να αποκτήσει ένα φιλόδοξο και αυστηρό καθεστώς δοκιμών των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Επιπλέον, η Επίτροπος Bieńkowska κάλεσε τη Λουξεμβουργιανή Προεδρία της ΕΕ να θέσει το ζήτημα στην ημερήσια διάταξη του Συμβουλίου «Ανταγωνιστικότητα», την 1η Οκτωβρίου.