Βουτιά της τάξεως του 40% έχουν σημειώσει οι μετοχές της Volkswagen από τα μέσα Σεπτεμβρίου, όταν αποκαλύφθηκε η υπόθεση με το παραποιημένο λογισμικό στα ντιζελοκίνητα οχήματα. Υποβάθμιση της γερμανικής εταιρείας κατά μία μονάδα σε «Α3» από την Moody's

Βουτιά της τάξεως του 40% έχουν σημειώσει οι μετοχές της Volkswagen από τα μέσα Σεπτεμβρίου, όταν αποκαλύφθηκε η υπόθεση με το παραποιημένο λογισμικό στα ντιζελοκίνητα οχήματα.

Στο Χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης, έκλεισαν την Τετάρτη με πτώση 9,50%, στα 100,45 ευρώ.

Χθες, η Moody's προχώρησε στην υποβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Volkswagen σε «Α3» από «Α2», ενώ το outlook είναι αρνητικό, δηλαδή είναι ανοικτό το ενδεχόμενο νέας υποβάθμισης.

Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση του οίκου αξιολόγησης, η συγκεκριμένη απόφαση αντανακλά τους αυξανόμενους κινδύνους για το brand name της γερμανικής εταιρείας και τα μελλοντικά κέρδη της, ειδικά μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου ότι είχαν τοποθετηθεί συστήματα αναστολής των εκπομπών ρύπων σε πολλά οχήματα της VW, καθώς και σε ορισμένα μοντέλα Audi, Porsche και Touareg.

«Οι νέες αυτές εξελίξεις δημιουργούν νέες προκλήσεις για τη χρηματοπιστωτική ευελιξία και την ανταγωνιστική θέση της Volkswagen, και αυξάνουν τις ανησυχίες της Moody's για τα ζητήματα της γερμανικής εταιρείας όσον αφορά τον εσωτερικό έλεγχο», υπογραμμίζεται.

Εν τω μεταξύ, χθες ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας αποκάλυψε ότι περίπου το 25% από τα 800.000 οχήματα της που αφορά το τελευταίο σκάνδαλο που πλήττει την εταιρεία κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους.

«Από τα 800.000 οχήματα με ψευδή στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και κατανάλωσης καυσίμου, περίπου 200.000 βρίσκονται στη Γερμανία», είπε ο Αλεξάντερ Ντόμπριντ.

«Αναμένουμε ότι για αυτές τις περιπτώσεις τα τέλη κυκλοφορίας θα προσαρμοστούν», συνέχισε, προσθέτοντας ότι προς το παρόν δεν μπορεί να δώσει μια εκτίμηση για το πόσο μεγαλύτερο φόρο θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες τους.

Οι γερμανικές αρχές έχουν δώσει εντολή να ελεγχθούν όλα τα μοντέλα της Volkswagen και των θυγατρικών της, της Audi, της Skoda και της Seat για να διαπιστωθεί αν εκπέμπουν τόσο διοξείδιο του άνθρακα όσο αναφέρουν οι προδιαγραφές τους.