Άρθρα-Αναλύσεις

«Πτώση Τάσης» στην Ηλεκτροκίνηση –Ανέφικτοι οι Στόχοι για το 2030;

«Πτώση Τάσης» στην Ηλεκτροκίνηση –Ανέφικτοι οι Στόχοι για το 2030;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν τα τελευταία χρόνια μια "κάποια λύση", για να παραφράσουμε τον στίχο από τους “Βαρβάρους” του Κωνσταντίνου Καβάφη, στην ένδεια της παγκόσμιας κοινότητας να προσφέρει στους κατοίκους του πλανήτη μια πειστική αντιμετώπιση στο πρόβλημα της κλιματικής κρίσης. Είχε προηγηθεί η σαρωτική επικράτηση του αφηγήματος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που θα πρόσφεραν, σχετικά γρήγορα, φθηνή και καθαρή ενέργεια για όλους για να αποδειχτεί ακόμη μια χίμαιρα: ένα πανάκριβο εγχείρημα που δεν μπορεί να σταθεί ακόμη δίχως τα δεκανίκια του φυσικού αερίου και του πετρελαίου που καλύπτουν πολύτιμα φορτία βάσης για τα ενεργειακά συστήματα των χωρών.  

Η Εφορία Συρρικνώνει την Αυτοαπασχόληση – Η Φοροδιαφυγή ως Κοινωνικό Αμορτισέρ

Η Εφορία Συρρικνώνει την Αυτοαπασχόληση – Η Φοροδιαφυγή ως Κοινωνικό Αμορτισέρ

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι ορθή η στροφή της δημοσιονομικής πολιτικής προς την αύξηση των φορολογικών εσόδων από την πάταξη της φοροδιαφυγής. Οι πρόσφατες μελέτες της Τράπεζας της Ελλάδος και της Eurobank για την παραοικονομία προετοιμάζουν πολιτικά το έδαφος, ενώ αναγγέλθηκαν ήδη έλεγχοι στα δηλωθέντα εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ, δηλ. στο 59% των φορολογουμένων (3,82 εκατ.), εκ των οποίων 287.000 είναι ελεύθεροι επαγγελματίες

Ισπανικές Εκλογές: Η Ακροδεξιά Αποτέλεσε Βαρίδι

Ισπανικές Εκλογές: Η Ακροδεξιά Αποτέλεσε Βαρίδι

Ό,τι συμβαίνει στην Ισπανία δεν προορίζεται να μείνει μόνο στην Ισπανία. Και τα αποτελέσματα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών που διεξήχθησαν την Κυριακή στη χώρα της Ιβηρικής έχουν προεκτάσεις πανευρωπαϊκές που δεν θα πρέπει να υποτιμηθούν

Κλιματική Αλλαγή, Πυρκαγιές και Ενέργεια

Κλιματική Αλλαγή, Πυρκαγιές και Ενέργεια

[Αναδημοσιεύουμε αυτή την ενδιαφέρουσα ανάλυση που διατύπωσε, πριν από δύο περίπου χρόνια, ο κ. Γιάννης Μπασιάς σχετικά με την κλιματική αλλαγή και τη συσχέτισή της με την κλιματική αλλαγή. Στο άρθρο αυτό, που, δυστυχώς, είναι τραγικά επίκαιρο τις τελευταίες εβδομάδες, ο πρώην Προέδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων ΑΕ (EΔEY) από το 2016 μέχρι το 2020, "θέτει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων", καταθέτοντας άβολες και "αιρετικές" αλήθειες, κόντρα στο κυρίαρχο αφήγημα]

Θα Φέρουν οι Υποχωρήσεις Μητσοτάκη “Συνεκτική Εκμετάλλευση”;

Θα Φέρουν οι Υποχωρήσεις Μητσοτάκη “Συνεκτική Εκμετάλλευση”;

Σε προηγούμενα άρθρα έχω εξηγήσει ότι το Διεθνές Δικαστήριο είναι πρακτικά αδύνατον να οριοθετήσει την υφαλοκρηπίδα-ΑΟΖ Ελλάδας και Τουρκίας σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που οι δύο χώρες συνυπέγραφαν σχετικό συνυποσχετικό για παραπομπή στη Χάγη

Η Ασφάλεια της Ακροπόλεως

Η Ασφάλεια της Ακροπόλεως

Η ακάματος δραστηριότης της υπουργού Πολιτισμού δεν άφησε χωρίς φροντίδα την ανατολική πλευρά της Ακροπόλεως – αυτή που βλέπει τον Υμηττό. Η κίνηση των επισκεπτών του Ιερού Βράχου επιμηκύνεται στην περιοχή του πρώην μουσείου της Ακροπόλεως που πρόκειται ν’ ανοίξει και θα στερεωθεί το Μυκηναϊκό τείχος,  μπροστά από το Ιερό του Πανδίωνα. Εν τούτοις, η ασφάλεια της Ακροπόλεως προέχει μετά

Εμπρηστής Είναι ο Άνθρωπος- Η Κλιματική Αλλαγή Παρέχει την “Καύσιμη Ύλη”

Εμπρηστής Είναι ο Άνθρωπος- Η Κλιματική Αλλαγή Παρέχει την “Καύσιμη Ύλη”

"Η κλιματική κρίση είναι μια πραγματικότητα αλλά δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τις πυρκαγιές Οι πυρκαγιές οφείλονται κατά κανόνα σε ανθρώπινο χέρι." Με αυτά τα λόγια ενώπιον της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης διέγραψε το αφήγημα των τελευταίων ημερών που διακινείται ευρέως ανά τα εγχώρια Μέσα ενημέρωσης και ενισχύεται με τις αναλύσεις μελών της επιστημονικής

Το Κόστος της Πράσινης Μετάβασης

Το Κόστος της Πράσινης Μετάβασης

Η Ευρώπη δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τουλάχιστον 55% μέχρι το 2030 και να τις μηδενίσει έως το 2050. Οι κυβερνήσεις των κρατών της Ε.Ε. έχουν συμφωνήσει στη στρατηγική, αλλά τείνουν να αποτυπώνουν το βραχυπρόθεσμο κόστος της πράσινης μετάβασης

Να Σώσουμε τα Δάση – Όσο κι αν Κοστίζει!

Να Σώσουμε τα Δάση – Όσο κι αν Κοστίζει!

Η σύγκριση Ελλάδας – Γαλλίας είναι καταλυτική: Στη Γαλλία –γράφει στην επίκαιρη και, πλέον, διάσημη μελέτη του ο δασολόγος-περιβαλλοντολόγος Λευτέρης Σταματόπουλος (dasarxeio.com)– υπάρχουν 16 εκατ. εκτάρια δάσους, στην Ελλάδα μόνο 3,3 εκατ. Από αυτά, τα πευκοδάση καλύπτουν 4 εκατ. εκτάρια, στην Ελλάδα καλύπτουν μόνο 491 χιλ. εκτάρια

ΙΕΑ: Νέο Ρεκόρ στην Παγκόσμια Κατανάλωση Άνθρακα το 2022 Παρά την Μείωση σε ΗΠΑ και ΕΕ

ΙΕΑ: Νέο Ρεκόρ στην Παγκόσμια Κατανάλωση Άνθρακα το 2022 Παρά την Μείωση σε ΗΠΑ και ΕΕ

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα άγγιξε νέο ιστορικό υψηλό το 2022 και θα παραμείνει κοντά σε αυτά τα επίπεδο-ρεκόρ φέτος, καθώς η ισχυρή ανάπτυξη στην Ασία τόσο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όσο και για τις βιομηχανικές εφαρμογές ξεπερνά τη μείωση στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση αγοράς που εξέδωσε σήμερα ο IEA

Πλήγμα στην Βιομηχανία Αιολικών οι Αστοχίες στις Ανεμογεννήτριες 5.Χ της Siemens Gamesa

Πλήγμα στην Βιομηχανία Αιολικών οι Αστοχίες στις Ανεμογεννήτριες 5.Χ της Siemens Gamesa

Όταν η Siemens Energy ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της Siemens Gamesa τον περασμένο μήνα, δήλωσε ότι βλέπει τις "πρώτες κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση" σε ένα τμήμα που είχε υποστεί μια σειρά από απώλειες κερδών τα τελευταία χρόνια

Ακριβή μου Ελλάδα: «Απλησίαστες» Τιμές Χονδρικής Ηλεκτρικής Ενέργειας

Ακριβή μου Ελλάδα: «Απλησίαστες» Τιμές Χονδρικής Ηλεκτρικής Ενέργειας

Η τρίτη ακριβότερη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη είναι, σήμερα Πέμπτη 27/7, η ελληνική, καθώς μόνο οι αντίστοιχες της Μάλτας και της Πολωνίας μας έχουν βάλει από κάτω! Έτσι, στα 116,18 ευρώ/MWh διαμορφώνεται η Τιμή Εκκαθάρισης Αγοράς της Αγοράς Επόμενης Ημέρας στο ΕΧΕ, πρακτικά αμετάβλητη από το κλείσιμο της Τετάρτης που ήταν 116,64 ευρώ/MWh. Η συνολική ζήτηση διαμορφώθηκε στις 415,73 GWh, ενώ τα μερίδια καυσίμων στο ενεργειακό μείγμα είναι για το μν φυσικό αέριο, 34,3%, τις ΑΠΕ, 29,1%, τις εισαγωγές 19,7%, των υδροηλεκτρικών 6,2% και του λιγνίτη,  5,5%. 

Η Κύπρος Νέο Εμπόδιο για την Κατασκευή του EastMed;

Η Κύπρος Νέο Εμπόδιο για την Κατασκευή του EastMed;

Η σπουδαιότητα και η σημασία της κατασκευής του πολυσυζητημένου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, EastMed έχει αναδειχτεί από πληθώρα αναλυτών της αγοράς, καθώς και κυβερνητικών παραγόντων χωρών της ΝΑ Μεσογείου τα τελευταία χρόνια, πλην όμως τα ήξεις αφίξεις στο ανώτατο δυνατό πολιτικό επίπεδο, είτε πρόκειται για τις ΗΠΑ, είτε –κυρίως- την Ιταλία με αφορμή, αφενός το υψηλό κόστος  κατασκευής του αγωγού και αφετέρου του ερωτήματος εάν υπάρχουν οι αναγκαίες ποσότητες 

«Πέφτει ο Αέρας» για τα Υπεράκτια Αιολικά

«Πέφτει ο Αέρας» για τα Υπεράκτια Αιολικά

Χαμηλώνει πολύ ο πήχυς των προσδοκιών για τη νέα και πολλά υποσχόμενη για την ενεργειακή μετάβαση αγορά των υπεράκτιων αιολικών πάρκων. Γεωπολιτικά κριτήρια, όπως για παράδειγμα τα έξι μίλια στις περιοχές του Αιγαίου και της Κρήτης αλλά και τα ανελαστικά επιχειρησιακά σχέδια του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμυνας, έχουν θέσει εκτός πάνω από τις μισές περιοχές που είχε συμπεριλάβει το αρχικό σχέδιο ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων στις ελληνικές θάλασσες

Ενεργειακή Μετάβαση Χωρίς την Ανακύκλωση Δεν Γίνεται..

Ενεργειακή Μετάβαση Χωρίς την Ανακύκλωση Δεν Γίνεται..

Ενεργειακή μετάβαση χωρίς ανακύκλωση δεν γίνεται...(Σοφόν το σαφές). Υπάρχει λοιπόν, και πολύ σωστά, μεγάλη ανησυχία για το πώς η έλλειψη μετάλλων θα μπορούσε να αποτελέσει κίνδυνο για την ενεργειακή μετάβαση. Όλες αυτές οι γραμμές μεταφοράς, οι ανεμογεννήτριες και οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα απαιτήσουν πολύ χαλκό, νικέλιο και λίθιο - πολύ περισσότερο από ό,τι παράγεται σήμερα ή έτσι λέει η κοινή λογική...

ΕΕ, Πράσινη Μετάβαση και οι Ραδιενεργές Σπάνιες Γαίες: Δυσεπίλυτη Εξίσωση

ΕΕ, Πράσινη Μετάβαση και οι Ραδιενεργές Σπάνιες Γαίες: Δυσεπίλυτη Εξίσωση

Διάβασα πρόσφατα ένα ενδιαφέρον άρθρο με τίτλο «Η Ευρώπη επί δεκαετίες είχε βολευτεί με τα καθαρά μεταλλεύματα των άλλων: Τώρα, ανέτοιμη, οδεύει προς τον παγκόσμιο πόλεμο των μετάλλων»(εδώ). Θα σταθώ σε δύο σημεία του άρθρου. «Ο Jean-Dominique Senard, πρόεδρος της γαλλικής Renault, περιέγραψε την κατάσταση