Ο πρόεδρος της Αlumil εξηγεί πώς η εταιρεία του κατάφερε να κερδίσει το πρότζεκτ της Google που ξεπερνά τα 20 εκατ. δολάρια, ενώ αναφέρεται και στην καχυποψία των ξένων προς τους Ελληνες επιχειρηματίες.
Μέσα στα χρόνια της κρίσης η Alumil του Γιώργου Μυλωνά, πρώην
προέδρου του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, έκανε ένα άλμα.
Βρέθηκε από 6 χώρες, όπου είχε παραγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα,
να έχει σήμερα παρουσία σε 63, στις 30 από τις οποίες διαθέτει και
παραγωγικές μονάδες.
Τα στοιχεία για το τέλος του 2016 δείχνουν ότι το 90% του τζίρου της,
συνολικού ύψους πάνω από 200 εκατ. ευρώ, είναι από δραστηριότητες στο
εξωτερικό και με τον ίδιο ρυθμό θα συνεχίσει και στο μέλλον.
«Πάντα
ήμασταν εξωστρεφείς ως εταιρεία, αλλά με γεωγραφικό περιορισμό. Πριν
από την κρίση είχαμε δραστηριότητα στα Βαλκάνια και στη Δυτική Ευρώπη,
σήμερα είμαστε σε όλο τον κόσμο», λέει στην «Οικονομία» ο πρόεδρος και
διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Alumil, Γιώργος Μυλωνάς, προσθέτοντας ότι
«η εξωστρέφεια είναι πλέον στο DNA της εταιρείας».
Το τελευταίο
διάστημα η ελληνική πολυεθνική εταιρεία βρέθηκε να ανακαινίζει το παλιό
κτίριο της λιμενικής Αρχής της Νέας Υόρκης για λογαριασμό της Google και
να το εξοπλίζει με 3.500 παράθυρα υψηλής θερμομόνωσης, να συμμετέχει
στην κατασκευή ενός ξεχωριστού έργου στο Ντουμπάι με πλωτές βίλες στον
οικισμό Floating Seahorse Villas αλλά και να στήνει δύο ολοκαίνουργια
Show Rooms στις Αχαρνές στην Αθήνα και στην Ευκαρπία Θεσσαλονίκης. Και
τα σχέδια δεν σταματούν...Ο έμπειρος επιχειρηματίας δίνει και το στίγμα
της χώρας μας με το φορτίο της κρίσης στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη
οικονομία. «Το πρόβλημα είναι πως δεν έχουμε εξωστρεφή οικονομία και σε
μια παγκοσμιοποιημένη αγορά δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε. Δεν ήταν
ποτέ έτοιμη η ελληνική οικονομία με προϊόντα υψηλών απαιτήσεων και
προδιαγραφών.
Ο δημόσιος τομέας είναι ένα μπάχαλο και το κράτος
δεν έθεσε ποτέ υψηλούς στόχους, δεν έβαλε κάπου τον πήχη. Δείτε τι
γίνεται στον αγροτικό τομέα, χάσαμε όλες τις αγορές. Στον τουρισμό
πουλάμε μόνο ήλιο και θάλασσα, αλλά με ποιες υποδομές; Κοντολογίς έχουμε
προϊόντα που οι άλλοι δεν θέλουν να αγοράσουν. Τώρα είμαστε λαβωμένοι
και πολύ δύσκολα θα πάμε μπροστά, αλλά κάποτε πρέπει να εκκινηθεί η
οικονομία», λέει χαρακτηριστικά.
Ο Γιώργος Μυλωνάς είναι ιδιαίτερα υπερήφανος για το εκθεσιακό κέντρο της Αθήνας, 1.100 τ.μ.
«Δώσαμε έναν σκληρό αγώνα»
Η
ελληνική ταυτότητα μάλλον «κλείνει» παρά «ανοίγει» δρόμους στο
εξωτερικό στα χρόνια της κρίσης και αυτό ο Γ. Μυλωνάς το έχει νιώσει
αρκετά. Στο εξωτερικό τον ρωτούν πάντα αν θα είναι συνεπείς στους
χρόνους και αν θα ανταποκριθούν με επάρκεια σε όσα ζητάει ο πελάτης, ενώ
ειδικά στελέχη της Google, που έστειλαν μέχρι και ειδικούς στο
εργοστάσιο του ομίλου στη βιομηχανική περιοχή του Κιλκίς, για να
ελέγξουν αν απασχολεί ανήλικους εργάτες, ρωτούσαν συνεχώς τι θα γίνει σε
περίπτωση χρεοκοπίας της Ελλάδας! «Δώσαμε έναν σκληρό αγώνα για να
μπούμε στην αμερικανική αγορά. Οι ΗΠΑ είναι μια χώρα δύσκολα προσβάσιμη
για τον επιχειρηματία και έχει τρελές απαιτήσεις. Χάσαμε χρόνο και
χρήματα μέχρι να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους. Ηταν πολύ άσχημο να
μας ρωτούν συνεχώς «και αν χρεοκοπήσει η Ελλάδα, θα τελειώσετε το
έργο;». Υπάρχει μια καχυποψία για τους Ελληνες και το κλίμα αυτό δύσκολα
αντιστρέφεται», μας λέει και συμπληρώνει: «Καλούμαστε εμείς οι
επιχειρηματίες να απαντάμε σε ερωτήματα του τύπου αν η Ελλάδα χρωστάει,
πόσα χρωστάει, αν έχει την α ή τη β κυβέρνηση, αν θα χρεοκοπήσει,
ερωτήματα τα οποία μας φέρνουν σε πολύ δύσκολη θέση».
Εχοντας
απέναντί του κολοσσούς στα δομικά υλικά και στο αλουμίνιο, ο όμιλος
Alumil κατάφερε να κερδίσει το project της Google, που ξεπερνά τα 20
εκατ. δολάρια, και να εξοπλίσει το νέο, πολυώροφο κτίριό της στην καρδιά
της Νέας Υόρκης, στο Μανχάταν, με ελληνικά κουφώματα, ο σκελετός των
οποίων κατασκευάζεται στην Ελλάδα και η συναρμολόγησή τους γίνεται στην
Alumil Fabrication, θυγατρική της εταιρείας στην Αμερική. Τα 3.500
παράθυρα έχουν τον υψηλότερο δείκτη θερμομόνωσης στον κόσμο και
παράλληλα την πιο έξυπνη διαχείριση του φυσικού φωτισμού, με στόχο τη
μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος.
«Επειτα από 9 χρόνια επίμονης
προσπάθειας μπορούμε να πούμε ότι είμαστε παρόντες στην αμερικανική
αγορά. Ολοι θέλουν να πάνε σε μια χώρα και να φύγουν με πολλά λεφτά. Δεν
είναι έτσι. Θέλει επιμονή για να κατακτήσεις τις ξένες αγορές. Οι ξένοι
δεν αγοράζουν αυτό που τους προσφέρεις, αλλά αυτό ακριβώς που θέλουν.
Και αν δεν το δώσεις εσύ, ξέρουν ότι θα το βρουν αλλού, αλλά θα ψάξουν
και θα το βρουν. Δεν υπάρχει χώρα που να μη χρειάζεται τουλάχιστον τρία
χρόνια για να πεις ότι προχωράς. Στη Γερμανία θα πάρεις απόδοση έπειτα
από 5 χρόνια», αναφέρει ο κ. Μυλωνάς.
Οσο
για τις πλωτές βίλες στο Ντουμπάι, αυτές έχουν προκαλέσει τον θαυμασμό
εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου διεθνώς, καθώς επιπλέουν στο νερό
και έχουν δωμάτια ακόμη και κάτω από την επιφάνειά του, ώστε οι ένοικοί
τους να νιώθουν ότι ζουν σε ένα μεγάλο...ενυδρείο. Η Alumil τοποθέτησε
τα ειδικά γυάλινα συρόμενα συστήματα, όπως επίσης ανοιγόμενα συστήματα
και κάγκελα στην εξωτερική πλευρά των σπιτιών.
Ο Γιώργος Μυλωνάς
είναι ιδιαίτερα υπερήφανος για τα δύο νέα Show Rooms και ειδικά για το
εκθεσιακό κέντρο της Αθήνας, 1.100 τ.μ., που είναι ένα πραγματικό
στολίδι όχι μόνο για τον όμιλο αλλά για τον κλάδο του αλουμινίου στην
Ελλάδα.
Η Alumil δεν πουλάει μόνο προϊόντα αλλά και τεχνογνωσία,
είναι χαρακτηριστικό πως στο Ντουμπάι απασχολεί πάνω από 70 μηχανικούς,
που εργάζονται μόνο για τον ελληνικό όμιλο, δημιουργώντας νέα προϊόντα
και πατέντες, και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Για το 2017
επεκτείνεται στον Καναδά και εξοπλίζει δύο τεράστιους ουρανοξύστες, 84
ορόφων, σε Τορόντο και Βανκούβερ, ενώ διπλασιάζονται οι αναθέσεις σε Νέα
Υόρκη, Σικάγο και σε άλλες αμερικανικές μεγαλουπόλεις.
Στην Αυστραλία
Επίσης
έχουν κλειστεί συμφωνίες στην Αυστραλία, «πρώτη φορά αναλάβαμε στην
μακρινή ήπειρο τόσο πολλά έργα και συγκεκριμένα σε Σίδνεϊ, Μελβούρνη,
Περθ και αλλού», λέει ο κ Μυλωνάς.
Η εταιρεία θα εξοπλίσει το νέο, πολυώροφο κτίριο της Google, στο Μανχάταν,
με
κουφώματα, ο σκελετός των οποίων κατασκευάζεται στην Ελλάδα και η
συναρμολόγησή τους γίνεται στην Alumil Fabrication, θυγατρική της
εταιρείας στην Αμερική.
Εδώ
και 12 χρόνια η Alumil ήταν στην Αίγυπτο, από το 2016 όμως με τη
δημιουργία στη βιομηχανική ζώνη Polaris του Καΐρου μιας μονάδας
ανοδίωσης και βαφείου η Αίγυπτος γίνεται hub (κόμβος) για επτά
αφρικανικές χώρες.
«Με τη δημιουργία του hub αλλά και με τις
μεγάλες αποθήκες που διαθέτει ο όμιλός μας στην Αίγυπτο ερχόμαστε πιο
κοντά, με καλύτερους όρους σε κόστος και χρόνους, σε αγορές όπως η
Αιθιοπία, η Μαδαγασκάρη, η Κένυα, το Σουδάν, η Νότιος Αφρική», λέει ο κ.
Μυλωνάς, εκτιμώντας ότι σε μια τριετία θα διπλασιαστούν οι πωλήσεις του
ομίλου στην αφρικανική ήπειρο - άλλωστε η αφρικανική αγορά υπολογίζεται
στο 1 δισ. δολάρια. Η εμπορική θυγατρική της Αιγύπτου πραγματοποιούσε
μέχρι σήμερα τζίρους της τάξης των 14 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 10
εκατ. ευρώ αφορούσαν την αιγυπτιακή αγορά.
Η εταιρεία Alumil
ιδρύθηκε το 1988 από την οικογένεια Μυλωνά, μετά την αποχώρησή τους από
τη «Βιομηχανία Αλουμινίου Βορείου Ελλάδος», και τον Μάρτιο του ίδιου
χρόνου ξεκίνησε η ανέγερση των βιομηχανικών της εγκαταστάσεων στο
Σταυροχώρι του Κιλκίς.
Σήμερα είναι το μεγαλύτερο ιδιωτικό
βιομηχανικό συγκρότημα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης σε παραγωγική
δυναμικότητα για ολοκληρωμένα συστήματα αλουμινίου και ανάμεσα στους πιο
αναγνωρισμένους προμηθευτές συστημάτων για αρχιτεκτονική χρήση στην
Ευρώπη.
Το
Viceroy Hotel και οι πλωτές βίλες είναι δύο έργα στο Ντουμπάι στα οποία
συμμετέχει η Αlumil Dubai. Στη χώρα της Μέσης Ανατολής πάνω από 70
μηχανικοί εργάζονται αποκλειστικά για τον ελληνικό όμιλο, δημιουργώντας
νέα προϊόντα και πατέντες.
Η
ALUMIL διαθέτει 630.000 m² ιδιόκτητα οικόπεδα, 230.000 m² παραγωγικές
εγκαταστάσεις, 18 εργοστάσια (12 στην Ελλάδα και 6 στο εξωτερικό), 1.700
εργαζομένους και ένα εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων με πάνω από 5.000
σημεία πώλησης σε 45 χώρες στις 5 ηπείρους και 24 θυγατρικές εταιρείες
σε όλο τον κόσμο.
«Η κρίση μάς έμαθε πολλά. Εμείς δεν συρρικνώσαμε
την εμπορική μας δομή, την έρευνα και την ανάπτυξη. Μετά το 2012
ενισχύσαμε το εμπορικό μας δίκτυο στο εξωτερικό, το τμήμα πωλήσεων και
marketing και κυρίως το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης και όλο αυτό παρότι
καταγράφαμε ζημίες. Είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας και αυτό
αναγνωρίζεται πλέον διεθνώς», αναφέρει ο κ. Μυλωνάς.
(από την εφημερίδα "ΕΘΝΟΣ", 29/01/2017)