Το σκάνδαλο των ρύπων βρέθηκε στην αιχμή της προεκλογικής διαμάχης στη Γερμανία. Ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου, ο υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών Μάρτιν Σουλτς κατηγόρησε την ανθυποψήφια των Χριστιανοδημοκρατών, καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ για ολιγωρία στην αντιμετώπιση του Ντίζελγκεϊτ. Παράλληλα, η Μπάρμπαρα Χέντρικς, υπουργός Περιβάλλοντος και μέλος των Σοσιαλδημοκρατών, απηύθυνε έκκληση στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μη σταματήσουν να αναβαθμίζουν το λογισμικό των ντιζελοκίνητων μοντέλων τους επικαλούμενες το υψηλό κόστος.

Το σκάνδαλο των ρύπων βρέθηκε στην αιχμή της προεκλογικής διαμάχης στη Γερμανία. Ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου, ο υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών Μάρτιν Σουλτς κατηγόρησε την ανθυποψήφια των Χριστιανοδημοκρατών, καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ για ολιγωρία στην αντιμετώπιση του Ντίζελγκεϊτ.

Παράλληλα, η Μπάρμπαρα Χέντρικς, υπουργός Περιβάλλοντος και μέλος των Σοσιαλδημοκρατών, απηύθυνε έκκληση στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μη σταματήσουν να αναβαθμίζουν το λογισμικό των ντιζελοκίνητων μοντέλων τους επικαλούμενες το υψηλό κόστος.

Το Ντίζελγκεϊτ έχει αναδειχθεί σε μείζον πολιτικό ζήτημα, με τον Σουλτς να υποστηρίζει ότι η Μέρκελ δεν έχει «κανένα σχέδιο» για να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο. Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιστοιχεί σε πάνω από το 50% του εμπορικού πλεονάσματος της γερμανικής οικονομίας.

Η Χέντρικς έχει κατ’ επανάληψη επισημάνει ότι είναι προς το συμφέρον του κλάδου να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του σε όλον τον κόσμο, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Όμως, έρευνα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, FAS) θέτει υπό αμφισβήτηση το επιχείρημα της υπουργού, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι μία ακόμη αναβάθμιση των επίμαχων λογισμικών στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα δεν θα μειώσει τη συγκέντρωση διοξειδίου του αζώτου στην ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων. Τονίζει, επίσης, ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειάζονταν 3,7 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των λογισμικών σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.

Η Χέντρικς έχει, επίσης, απαιτήσει βελτιώσεις όχι μόνον στο λογισμικό αλλά και στο μηχανολογικό σκέλος των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων, αναφέρει η Deutsche Welle.

Εν τούτοις, το Βερολίνο συμφώνησε στις αρχές Αυγούστου με τις Volkswagen, Daimler και BMW ότι οι εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίες θα ανακαλέσουν περισσότερα από 5 εκατ. νέα μοντέλα με κινητήρες ντίζελ για να αναβαθμίσουν το λογισμικό τους, με στόχο να μειωθούν από 25% έως 30% οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου στις πόλεις της Γερμανίας. Για να αποφύγουν βαρύτερες συνέπειες, Volkswagen, BMW και Daimler θα προσφέρουν, επίσης, εκπτώσεις σε παλαιότερα οχήματα με κινητήρες ντίζελ. Από τη Volkswagen έχουν ανακληθεί τα μισά μοντέλα. Οι Daimler και BMW έχουν ανακαλέσει 900.00 και 300.000 οχήματα, αντίστοιχα.

Η υπουργός Περιβάλλοντος θεωρεί ότι αυτά τα μέτρα είναι ανεπαρκή και αναμένει δεύτερη διάσκεψη το φθινόπωρο για να εφαρμοστούν αυστηρότερα κριτήρια. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν τω μεταξύ, διερευνά καταγγελίες για το ενδεχόμενο δημιουργίας καρτέλ από τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, με μια συντονισμένη προσπάθεια να παρουσιάζουν τα «πειραγμένα λογισμικά» τους λιγότερους ρύπους στους ελέγχους από τις Αρχές.