Ρώσοι μηχανικοί ολοκλήρωσαν μια βασική φάση της γέφυρας που θα συνδέσει την προσαρτημένη χερσόνησο της Κριμαίας με την ηπειρωτική Ρωσία. Η γέφυρα πρόκειται να δοθεί στην οδική κυκλοφορία το επόμενο έτος και τη σιδηροδρομική κυκλοφορία το 2019 και αποτελεί σημαντικό μέρος του σχεδίου του Κρεμλίνου για την ενσωμάτωση της Κριμαίας.

Ρώσοι μηχανικοί ολοκλήρωσαν μια βασική φάση της γέφυρας που θα συνδέσει την προσαρτημένη χερσόνησο της Κριμαίας με την ηπειρωτική Ρωσία. Μια τεράστια σιδηροδρομική αψίδα 6.000 τόνων μεταφέρθηκε στην τελική της θέση, 35 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, επιχείρηση στην οποία έλαβαν μέρος εκατοντάδες εργαζόμενοι.

Η γέφυρα, η οποία θα έχει 12 μίλια μήκος όταν ολοκληρωθεί, πρόκειται να δοθεί στην οδική κυκλοφορία το επόμενο έτος και τη σιδηροδρομική κυκλοφορία το 2019. Αποτελεί, σύμφωνα με τον Guardian, σημαντικό μέρος του σχεδίου του Κρεμλίνου για την ενσωμάτωση της Κριμαίας, η οποία αποσχίστηκε από την Ουκρανία το Μάρτιο του 2014 με μια σύντομη στρατιωτική επιχείρηση. Η διεθνής κοινότητα εξακολουθεί να θεωρεί την περιοχή ως τμήμα της Ουκρανίας, ενώ αξιωματούχοι και εταιρείες της Κριμαίας υπόκεινται σε κυρώσεις από τη Δύση από τη στιγμή της προσάρτησης.

Η Κριμαία συνδέεται με την Ουκρανία μέσω ενός στενού ισθμού, αλλά χωρίζεται από τη Ρωσία από το στενό Kerch. Επί του παρόντος, η μόνη σύνδεση της Κριμαίας με την ηπειρωτική Ρωσία είναι με αεροπλάνο ή με πλοίο που διασχίζει το στενό, τα δρομολόγια του οποίου συχνά ακυρώνονται λόγω κακοκαιρίας.

Για τη Ρωσία, η γέφυρα αποτελεί τόσο μια πρακτική ανάγκη για την παροχή συνδέσεων υποδομής στην προσαρτημένη χερσόνησο, όσο και μια συμβολική κίνηση που επιθυμεί να δηλώσει ότι η Μόσχα δεν έχει καμία πρόθεση να παραιτηθεί στο άμεσο μέλλον από τον έλεγχο της Κριμαίας. Ρώσοι αξιωματούχοι ελπίζουν ότι η γέφυρα θα διευκολύνει τους Ρώσους τουρίστες να κάνουν διακοπές στην Κριμαία, ενώ θα διευκολυνθεί και η μεταφορά των κρασιών και αγροτικών προϊόντων της Κριμαίας στην ηπειρωτική Ρωσία για πώληση.

Η σιδηροδρομική αψίδα σχηματίζει τμήμα μήκους άνω των 200 μέτρων και βρίσκεται αρκετά ψηλά ώστε να επιτρέπει στα πλοία να περνούν από κάτω. Μια παρόμοια αψίδα για το τμήμα της κυκλοφορίας οχημάτων θα τοποθετηθεί στην τελική της θέση τον επόμενο μήνα. Η γέφυρα έχει περιγραφεί ως η πιο πολύπλοκη κατασκευή στην ιστορία της Ρωσίας. Θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα στη χώρα και προβλέπεται να κοστίσει σχεδόν 3,3 δισ. €.

Τα σχέδια για την κατασκευή της γέφυρας άρχισαν να διαμορφώνονται λίγο μετά την προσάρτηση της Κριμαίας και απέκτησαν ακόμη περισσότερο βαρύνουσα σημασία λόγω μιας σειράς αποκλεισμών από την ουκρανική πλευρά. Στα σύνορα μεταξύ της Κριμαίας και της υπόλοιπης Ουκρανίας υπάρχει ιδιαίτερα αυξημένη στρατιωτική παρουσία και η διέλευσή τους γίνεται με μεγάλες καθυστερήσεις. Η χερσόνησος αφέθηκε χωρίς ηλεκτρισμό για εβδομάδες στα τέλη του 2015, όταν Ουκρανοί εξτρεμιστές ανατίναξαν μονάδες του ηλεκτρικού δικτύου.

Η κατασκευή της γέφυρας σηματοδοτεί την υλοποίηση σχεδιασμών που αναπτύσσονται για περισσότερο από έναν αιώνα, ξεκινώντας από μια αόριστη πρόταση από μια βρετανική κοινοπραξία τον 19ο αιώνα για την κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ Λονδίνου και Ινδίας μέσω της Κριμαίας.

Κατά τη διάρκεια της εκβιομηχάνισης της δεκαετίας του 1930 και υπό την ηγεσία του Ιωσήφ Στάλιν, αποτυπώθηκαν τα σχέδια μιας γέφυρας. Το 1942, όταν η Κριμαία ήταν υπό γερμανικό έλεγχο, οι Ναζί έφτασαν μέχρι του σημείου να ξεκινήσουν την κατασκευή μιας γέφυρα, αλλά αποκρούστηκαν από την επέλαση του Κόκκινου Στρατού πριν μπορέσουν να την ολοκληρώσουν. Μια σιδηροδρομική γέφυρα μιας γραμμής χτίστηκε από τους Σοβιετικούς προς το τέλος του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, αλλά κατέρρευσε μόλις λίγους μήνες αργότερα. Μεταγενέστερα σχέδια των Σοβιετικών εγκαταλείφθηκαν λόγω του τεράστιου κόστους που συνεπάγονταν, των πολύπλοκων γεωλογικών δεδομένων της περιοχής και των αντίξοων καιρικών συνθηκών.

Μετά την προσάρτηση της Κριμαίας, Ρώσοι αξιωματούχοι εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές για τη σύνδεση της Κριμαίας με τη ρωσική ενδοχώρα, συμπεριλαμβανομένης μιας σήραγγας, αλλά τελικά κατέληξαν στην επιλογή της γέφυρας.

Η Ρωσία δηλώνει ότι η προσάρτηση της Κριμαίας ήρθε ως απάντηση στη βούληση του εκεί πληθυσμού, ο οποίος ψήφισε συντριπτικά υπέρ της ένταξης στη Ρωσία στο δημοψήφισμα το 2014, το οποίο, ωστόσο, απορρίφθηκε ως παράνομο από τη διεθνή κοινότητα. Έκτοτε, ομάδες για την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν επικρίνει την καταστολή της ελευθερίας του λόγου στην περιοχή και ο αυτόχθονος πληθυσμός των Τατάρων της Κριμαίας έχει καταγγείλει παρενοχλήσεις και συλλήψεις.