Η γερμανική κυβέρνηση θα εξετάσει ενδελεχώς την απόφαση της
κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Geely
να αγοράσει ποσοστό αξίας $ 9 δισ. στην
Daimler
AG, φέρεται να δήλωσε σήμερα η υπουργός
Οικονομίας, Μπριγκίτε Τσίπρις.
«Θα πρέπει να το εξετάσουμε πολύ στενά», δήλωσε η Τσίπρις
στη γερμανική εφημερίδα
Stuttgarter
Zeitung,
προσθέτοντας ότι η απόφαση της κινεζικής ανταγωνίστριας εταιρίας να εξαγοράσει
ποσοστό 9,7% στη
Daimler
απαιτεί μια εξήγηση.
Η Τσίπρις, υψηλόβαθμο μέλος των Σοσιαλδημοκρατών (
SPD), δήλωσε επίσης ότι
μπορεί να είναι προβληματικό εάν ένας εκπρόσωπος της ανταγωνίστριας εταιρίας
καταλάβει μια θέση στο εποπτικό συμβούλιο της
Daimler.
Σε άλλες δηλώσεις της προς την εφημερίδα
Handelsblatt, η Τσίπρις δήλωσε ότι η
Γερμανία πρέπει να είναι προσεκτική ούτως ώστε η ανοικτή της οικονομία να μην
γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης ως πύλη για τα συμφέροντα άλλων χωρών.
Η Τσίπρις δήλωσε στη
Handelsblatt πως θεωρεί την κίνηση της
Geely επιχειρηματική απόφαση, την οποία
δεν θέλει να σχολιάσει, προσθέτοντας ότι η Γερμανία είναι μια ανοικτή οικονομία
που δέχεται τις επενδύσεις, αρκεί όλες οι πλευρές να τηρούν τους σχετικούς
κανόνες.
Ο πρόεδρος της
Geely
Automobile
Holdings Λι Σουφού αποκάλυψε ότι
εξασφάλισε ποσοστό 9,7% στη
Daimler
AG,
γεγονός που τον καθιστά τον μεγαλύτερο μέτοχο στη γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία.
Μέχρι στιγμής, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler ήταν το
κρατικό επενδυτικό ταμείο του Κουβέιτ, με το 6,8% των μετοχών. Η Renault Nissan
κατέχει το 3,1%, και άλλο 20% ανήκει σε θεσμικούς επενδυτές όπως η Blackrock
από τις ΗΠΑ ή το νορβηγικό κρατικό ταμείο. Το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο ανήκει
σε μικροεπενδυτές Τώρα, οι Κινέζοι είναι μακράν οι μεγαλύτεροι μέτοχοι, ενώ ο
Λι έχει ήδη στην κατοχή του ένα σημαντικό ποσοστό της Volvo.
Όπως ανακοίνωσε η Daimler, ο Λι Σουφού είναι ένας
«μακροπρόθεσμος επενδυτής» τον οποίο «γνωρίζει και εκτιμά», και αρμοδιότητά του
είναι να επικεντρωθεί στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας για να αντιμετωπίσει
καλύτερα τις επικείμενες προκλήσεις, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η
αυτόνομη οδήγηση.
Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, BMW και Volkswagen, η
Daimler δεν έχει μια οικογένεια ως κύριο μέτοχο. Έτσι, η αυτοκινητοβιομηχανία
της Στουτγάρδης είναι πιο επιρρεπής στην είσοδο ενός επενδυτή. Παρά το γεγονός
ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Ντίτερ Ζέτσε, εργάζεται για την
εκμετάλλευση και τον διαχωρισμό των τριών τμημάτων της εταιρείας -των
επιβατικών αυτοκινήτων, των φορτηγών και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών- η
είσοδος του Λι στην εταιρεία αναμένεται να αλλάξει πολλά.
Για τη Daimler, η Κίνα είναι από καιρό η πιο σημαντική
αγορά, όπου πωλεί περίπου 600.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Αυτό που σχεδιάζει ο Λι για το μακροπρόθεσμο μέλλον δεν είναι
γνωστό, κυρίως αν θα θελήσει να αυξήσει το μερίδιό του. Ωστόσο, βάσει της πορείας
της Volvo, οι Κινέζοι σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε νέες σειρές μοντέλων από το
2019 μόνο με ηλεκτροκινητήρες. Στόχος είναι η αξιοποίηση των νέων συνθηκών της
αγοράς στην Κίνα, όπου η κυβέρνηση έχει λάβει ορισμένα μέτρα για να ενισχύσει
την πώληση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.