Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινούνται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και η ΔΕΗ, αναφορικά με την αντιμετώπιση του προβλήματος με τους καταναλωτές που έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού τους στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ωστόσο απώλεσαν την έκπτωση συνέπειας 15%, λόγω της καθυστερημένης απόδοσης από τα ΕΛΤΑ των σχετικών ποσών στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.

Έτσι, σε χθεσινή ανακοίνωσή της, η επιχείρηση επισημαίνει πως το θέμα τακτοποιείται με την προσκόμιση από τον πελάτη της απόδειξης πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ σε κάποιο από τα καταστήματά της, ώστε αφενός να μην γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου να διατηρείται η έκπτωση, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, σε δεύτερη επιστολή που απέστειλε χθες η ΡΑΕ σε όλους τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, καλεί τις εταιρείες («και ιδιαιτέρως τη ΔΕΗ» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά) να κάνουν οι ίδιες τις σχετικές διασταυρώσεις, χωρίς να χρειαστεί να μεσολαβήσουν οι πελάτες τους.

Έτσι, όπως αναφέρεται στην επιστολή που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, οι εταιρείες θα πρέπει «να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του προβλήματος, με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών, με σκοπό την αποφυγή της αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας τους».

Πέρα από τη λύση του προβλήματος μέσω διασταυρώσεων, η ΡΑΕ ζητά επιπλέον από τους προμηθευτές να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά, ενώ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή. Παράλληλα, σύμφωνα με την Αρχή, οι εταιρείες θα πρέπει να προβλέψουν κατάλληλα μέτρα αποζημίωσης όσων καταναλωτών ενδεχομένως με αυτό τον τρόπο υπέστησαν διακοπή της ηλεκτροδότησης, όπως επίσης και να ενημερώσουν εντός 10 ημερών για τις ενέργειες στις οποίες προέβησαν.

 

(«ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»)