Εντός των ημερών αναμένεται να κλείσει η συμφωνία σχετικά με την εξαγορά από τη ΔΕΠΑ του 49% που κατέχει η Shell στην ΕΠΑ και στην ΕΔΑ Αττικής (Εταιρείες Παροχής και Διανομής Αερίου Αττικής).

Αυτό επεσήμανε μιλώντας σε δημοσιογράφους την περασμένη Παρασκευή - στο περιθώριο του συνεδρίου του Economist - ανώτατο στέλεχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η συμφωνία κόλλαγε ουσιαστικά σε τεχνικές λεπτομέρειες και στο ζήτημα της ενδεχόμενης μελλοντικής παρουσίας της Shell στην ελληνική αγορά». Η ελληνική πλευρά επιθυμεί να αναλάβει η μητρική Shell, ή κάποια θυγατρική της, τις ευθύνες για τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν μελλοντικά και θα αφορούν π.χ. τεχνικές αβλεψίες, φορολογικά ζητήματα κ.λπ, αλλά και στην περίπτωση που δεν τηρηθούν οι όροι της συμφωνίας πώλησης.

Η ίδια πηγή επιβεβαίωσε ότι το τίμημα κλείνει στα 150 εκατ. ευρώ. «Θεωρείται καλό τίμημα, το οποίο ουσιαστικά θα ανεβάσει και την αξία της ΔΕΠΑ ενόψει της ιδιωτικοποίησης. Πάντως, για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι, τόσο Έλληνες – ορισμένοι ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δημοσίως – αλλά και ξένοι επενδυτές», ανέφερε. Σε κάθε περίπτωση, ο σκεπτικισμός μετόχων και αγοράς για το ύψος του τιμήματος είναι έντονος.

Σχετικά με το ρόλο της ΔΕΠΑ στην αγορά, υποστήριξε, επίσης, ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, μετά το άνοιγμα της αγοράς και τη δραστηριότητα των ΕΠΑ και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Άλλωστε, σύμφωνα με το στέλεχος του ΥΠΕΝ, με την τροπολογία που ψηφίστηκε προσφάτως από τη Βουλή, επιβάλλονται δημοπρασίες φυσικού αερίου.

Το ζήτημα της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ έφερε στη Βουλή με ερώτησή του και ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράτασης ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Αρβανιτίδης. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, έως σήμερα δεν έχει αποσαφηνιστεί από την κυβέρνηση ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην αγορά φυσικού αερίου, γενικότερα, αλλά και οι επιπτώσεις στην ανάπτυξη όλων των σημαντικών έργων στα οποία συμμετέχει η ΔΕΠΑ, από την ιδιωτικοποίησή της. Αναφέρεται μάλιστα και στον αριθμό των εξωτερικών συμβούλων που εργάστηκαν με ιδιαίτερα υψηλές αμοιβές για το σχέδιο μετασχηματισμού της ΔΕΠΑ και πως το "success fee" για τους δύο συμβούλους (Rotchild και Alpha Bank), θα ανέλθει, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στα 4 εκατ. ευρώ.

Πάντως, στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Δημήτρης Τζώρτζης, ανέφερε ότι η συζήτηση με την Shell συνεχίζεται και επιδιώκεται να ολοκληρωθεί σύντομα. Σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε η ΔΕΠΑ, τα επόμενα χρόνια, φιλοδοξεί να επιτελέσει ένα σημαντικό ρόλο στην αγορά φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.

Ο κ. Τζώρτζης υπογράμμισε ότι ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός IGB είναι ένας ώριμος αγωγός. «Θεωρείται σημαντικό έργο για την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής. Η κατασκευή του θα ξεκινήσει έως τα τέλη του έτους και θα είμαστε έτοιμοι να τον λειτουργήσουμε εμπορικά στο τέλος του 2020 για να δεχθεί και τις ποσότητες αζέρικου αερίου από τον αγωγό TAP», σημείωσε.

Ειδικά για την κατασκευή του TAP ανέφερε ότι συμβάλει στην ασφάλεια εφοδιασμού της ΕΕ, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της νέας πλωτής δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη (Floating Storage Regasification Unit – FSRU), αλλά και με τον αγωγό EastMed, ο οποίος εάν τηρηθεί το υπάρχον χρονοδιάγραμμα θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία το 2025. Σχετικά με τις μελλοντικές επενδύσεις της ΔΕΠΑ, ο κ. Τζώρτζης ανέφερε ότι ο προγραμματισμός της εταιρείας για την επόμενη πενταετία φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ.