...για το έργο αναμένεται ότι θα ληφθεί, όπως είχε αναφέρει και τον περασμένο Φεβρουάριο, στα τέλη του 2018, αποφεύγοντας να σχολιάσει τον στόχο εκκίνησης λειτουργίας του FSRU έως το 2020
Ο Paul Wogan – με αφορμή την ανακοίνωση με τα οικονομικά αποτελέσματα του β΄ τριμήνου 2018 - αναφέρθηκε επίσης στη συνεχιζόμενη πρόοδο, όσον αφορά στη συμμετοχή των ΔΕΠΑ και BEH (Bulgarian Energy Holding) στο πρότζεκτ, ενώ επεσήμανε ότι μια πιθανή ευρωπαϊκή, αλλά και τραπεζική, χρηματοδότηση βρίσκεται σε πολύ καλή πορεία.
Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι ο τερματικός σταθμός επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη υποστηρίζεται εκτός από την ΕΕ και από την Ουάσινγκτον. Άλλωστε και ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, κ. Τζέφρι Πάιατ, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του ελληνοαμερικανικού επιμελητηρίου στις αρχές Ιουλίου είχε αναφερθεί, για άλλη μια φορά, στον τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης. Ο ίδιος μάλιστα, είχε προαναγγείλει εξελίξεις σε ότι αφορά τον FSRU, ο οποίος προορίζεται να τροφοδοτήσει με νέο αέριο την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, καθώς μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του ελληνοβουλγαρικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου (IGB) το έδαφος θα είναι πλέον ώριμο για τον τερματικό σταθμό.
Ο σχεδιασμός προβλέπει να μεταφέρονται περί τα 3 bcm αερίου (από τον FSRU και τον αγωγό TAP, ο οποίος από το 2020 θα μεταφέρει στην περιοχή μας αζέρικο αέριο από την Κασπία), μέσω του IGB, στις αγορές της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας και της Αυστρίας, με τη βοήθεια ενός δικτύου άλλων διασυνδετήριων αγωγών.
Πάντως, από την ελληνική διοίκηση, ήδη «χτίζεται» τα θεσμικό πλαίσιο που θα στηρίξει την επένδυση. Τον Ιούλιο είχε ψηφιστεί από την Βουλή, η σχετική τροπολογία με τις ρυθμίσεις που αφορούν τους FSRU που θα κατασκευαστούν εντός των εθνικών χωρικών ορίων της Ελλάδας. Βάσει των σχετικών διατάξεων, χαρακτηρίζονται ως πλωτά ναυπηγήματα και προβλέπεται ότι με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας θα καθορίζεται η οργανική τους σύνθεση για το χρονικό διάστημα που χρησιμοποιούνται, με βάση τον απαιτούμενο, για το χειρισμό και τη στελέχωση των σωστικών μέσων του πλωτού ναυπηγήματος, αριθμό ναυτικών, όπως αυτός καθορίζεται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Με υπουργική απόφαση θα καθορίζονται επίσης οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των απαραίτητων εγγράφων.