Η αίσθηση ότι κάτι αλλάζει στην εσωτερική αγορά κουφωμάτων, αποδεικνύεται και από τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Ένωση Αλουμινίου και αφορά το 1ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με αυτά, όσον αφορά τον υποκλάδο της διέλασης αλουμινίου (αρχιτεκτονικά και βιομηχανικά προφίλ) οι πωλήσεις κατά το 1ο εξάμηνο του 2018, παρουσιάζουν στην εγχώρια αγορά αύξηση 16% και στις εξαγωγές αύξηση 18% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο 2017

Φυσικά, κατά το 2ο εξάμηνο του έτους που ήδη διανύουμε και με την έναρξη του προγράμματος “Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον” που είναι ήδη σε πλήρη εξέλιξη, η αύξηση αυτή αναμένεται να είναι πιο έντονη!

Στην κορυφή οι εξαγωγές του κλάδου

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 1ο εξάμηνο του 2018 οι εξαγωγές των προϊόντων της ελληνικής βιομηχανίας αλουμινίου, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται ο βωξίτης και η αλουμίνα, ξεπερνούν το 5% των συνολικών εμπορευματικών εξαγωγών της χώρας. ‘Έτσι ο κλάδος, που είναι ιδιαίτερα γνωστός και ανταγωνιστικός στις διεθνείς αγορές, κατατάσσεται, ανάμεσα στους 99 κωδικούς της συνδυασμένης ονοματολογίας, ως:

Ο 2ος πιο εξαγωγικός με αξία εξαγωγών 862,5 εκατ. ευρώ περίπου, μετά τον κωδικό των ορυκτών καυσίμων, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7% περίπου σε σχέση με το 1ο εξάμηνο 2017 και
Ο 2ος με το καλύτερο εμπορικό ισοζύγιο, 320 εκατ. ευρώ περίπου, μετά τον κωδικό των παρασκευασμένων λαχανικών, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο 2017.
Λαμβάνοντας δε υπόψη τον βωξίτη και την αλουμίνα, η αξία των συνολικών εξαγωγών του ελληνικού κλάδου αλουμινίου ανέρχεται στα 931,8 εκατ. ευρώ και το εμπορικό ισοζύγιο στα 372,3 εκατ. ευρώ .

Η αξία των συνολικών εξαγωγών του κλάδου κατανέμεται ως εξής: