Ο Σιδηρόδρομος Βγαίνει από την Αφάνεια- Σε Λίγα Χρόνια θα Ανταγωνίζεται Πλήρως το Αεροπλάνο και τα ΚΤΕΛ

Ο Σιδηρόδρομος Βγαίνει από την Αφάνεια- Σε Λίγα Χρόνια θα Ανταγωνίζεται Πλήρως το Αεροπλάνο και τα ΚΤΕΛ
energia.gr
Δευ, 14 Ιανουαρίου 2019 - 17:29

Αεροπλάνα και λεωφορεία απειλούνται από τον ισχυρό ανταγωνισμό που κομίζει ο σιδηρόδρομος! Φέτος αναμένεται να παραδοθεί, στο σύνολό της και με πλήρη ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση & τηλεδιοίκηση, η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Στα τέλη Ιανουαρίου, θα ολοκληρωθεί, επίσης, η γραμμή στο τμήμα Αγγείες – Δομοκός και θα δοθεί σε κυκλοφορία για συρμούς ντίζελ.

Ακολούθως, έως τα τέλη Φεβρουαρίου θα δοθεί στην κυκλοφορία το σύνολο της γραμμής, Λειανοκλάδι – Δομοκός, που θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη, ενώ έως τα τέλη του έτους, η σηματοδότηση & τηλεδιοίκηση στα τμήματα που δεν λειτουργεί, από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη.

Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα εκτελείται σε λιγότερο από 4 ώρες, καθιστώντας το τρένο ευθέως ανταγωνιστικό, όχι μόνο με τα ΚΤΕΛ, αλλά με τα αεροπλάνα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί Αθηνών και Θεσσαλονίκης βρίσκονται εντός των δυο πόλεων.

Αντίστοιχα, για την Πάτρα, εικάζεται ότι το τρένο θα «πιάσει» λιμάνι το 2022. Ωστόσο, νωρίτερα θα έχει παραδοθεί και θα λειτουργεί η γραμμή μέχρι το Αίγιο. Όταν ολοκληρωθεί η γραμμή, το δρομολόγιο Αθήνα – Πάτρα θα εκτελείται σε λιγότερο από 2 ώρες.

Η διαφαινόμενη άνοδος του σιδηροδρομικού έργου τεκμαίρεται από το γεγονός ότι, πέρα από την ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την είσοδό της στις εγχώριες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές προανήγγειλε η κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (ΟBB) και της Goldair, ενώ εισηγήσεις υπάρχουν και στην ΣΤΑΣΥ, για ενίσχυση της δραστηριότητας στα προαστιακά δρομολόγια της Αθήνας.