Η μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο μεταφορών με μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να φέρει προστιθέμενη αξία στις ελληνικές επιχειρήσεις,την ελληνική οικονομία και με οφέλη για το περιβάλλον και την υγεία των πολιτών σημείωσε ο κ. Αρβανιτίδης.
Αυτό θα το πετύχουμε με έμφαση στην έρευνα και την καινοτομία και αύξηση του σχετικού ποσοστού επί του ΑΕΠ τόνισε χαρακτηριστικά και επεσήμανε αναφορικά με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που κατέθεσε η κυβέρνηση ότι σε σχέση με τις μεταφορές:
Το ΕΣΕΚ, θέτει ως στόχο τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να είναιτουλάχιστον το 10% του συνολικού στόλου μέχρι το 2030. Πολύ φιλόδοξος στόχος, ομολογουμένως. Ωστόσο, δεν αναφέρει πολιτικές και μέτρα σχετικά με τις υποδομές που απαιτούνται για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Με έναν ενεργό στόλο επιβατικών αυτοκινήτων περίπου στα 4 - 4,5 εκ. οχήματα και εκτιμώμενες νέες ταξινομήσεις περίπου 150.000 τον χρόνο την περίοδο 2025-2030 αυτό μπορεί να αποφέρει ένα 8% για το 2030 και ένα 45% για το 2050. Αλλά ας αποδεχτούμε τον φιλόδοξο στόχο, με τι υποδομές αυτό θα γίνει εφικτό;
Αντιστοίχως, γίνεται αναφορά στην ηλεκτρική τροφοδότηση των πλοίων κατά των ελλιμενισμό τους, χωρίς ωστόσο να γίνεται μνεία για τις απαιτούμενες υποδομές που πρέπει να αναπτυχθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Επίσης, το ΕΣΕΚ μιλάει για μείωση των εκπομπών αερίων φαινομένου θερμοκηπίου, μέσω της ανάπτυξης δικτύων εναλλακτικών μορφών μεταφοράς,συγκεκριμένα πεζοπορία καιποδηλασία. Επιχείρημα που είναι αβάσιμο καθώς ο αντίκτυπος της κατασκευής ποδηλατοδρόμων στην μείωση των εκπομπών αερίων φαινομένου θερμοκηπίου, είναι μικρός.