Όλο και περισσότερο ευαισθητοποιημένοι για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την χρήση αυτοκινήτου παρουσιάζονται οι Ευρωπαίοι πολίτες. Αυτό διαπιστώνεται από δημοσκόπηση του Ευρωβαρομέτρου σχετικά με την συμπεριφορά των Ευρωπαίων σε ό,τι αφορά τις οδικές μεταφορές, που δόθηκε χθες στην δημοσιότητα. Όσον αφορά την ελληνική περίπτωση, ο μέσος πολίτης φαίνεται να αρχίζη να συνειδητοποιή ότι απαιτούνται διοικητικά μέτρα για τον περιορισμό της χρήσεως των αυτοκινήτων στις πόλεις. Μάλιστα δηλώνει έτοιμος να επιβαρυνθή πρόσθετο κόστος για λιγώτερο ρυπογόνα αυτοκίνητα και καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. Αναλυτικώτερα, το 86% των οικογενειών στην Ελλάδα έχει τουλάχιστον ένα ΙΧ αυτοκίνητο, ενώ το 6,5% των Ελλήνων δηλώνει ότι έχει μοτοσικλέτα. Παραλλήλως, το 48% των Ελλήνων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του για τις μετακινήσεις του, ενώ το 26% εκφράζει προτίμηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΕΕ27: 21%) . Ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 23% δηλώνει ότι είτε περπατάει είτε χρησιμοποιεί ποδήλατο. Στο ερώτημα τι χρειάζεται για να αυξηθή η χρήσις των μέσων μαζικής μεταφοράς, το 42% των Ελλήνων απαντά ότι απαιτείται καλύτερος προγραμματισμός και μεγαλύτερη συνέπεια στην τήρηση των δρομολογίων. Στην ΕΕ των «27» το αντίστοιχο ποσοστό είναι 29%. Ενδιαφέρουσα είναι η παρατήρησις σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρυπάνσεως από τα αυτοκίνητα. Το 28% των Ελλήνων και το 30% των Ευρωπαίων πολιτών τάσσεται υπέρ της παροχής φορολογικών κινήτρων για την αγορά λιγώτερο ρυπογόνων αυτοκινήτων. Επίσης, το 32% των Ελλήνων τάσσεται υπέρ της ελαφρύνσεως της φορολογίας στα βιοκαύσιμα ώστε να προωθηθή η χρησιμοποίησίς τους. Το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ των «27» είναι 36%. Αναφορικά με το θέμα των μέτρων τα οποία θα μπορούσαν να ελαφρύνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στα αστικά κέντρα, το 41% των Ελλήνων και το 49% των πολιτών της ΕΕ των «27» θεωρεί ότι ενδεδειγμένο μέτρο θα ήταν η βελτίωσις των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ακολουθεί ο περιορισμός της δυνατότητος σταθμεύσεως στα αστικά κέντρα (ΕΛ: 33%, ΕΕ27: 17%) και ο μεγαλύτερος περιορισμός στα όρια ταχύτητος (ΕΛ: 13%, ΕΕ27: 17%). Τέλος, το 5% των Ελλήνων, το οποίο συμπίπτει και με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, θεωρεί ότι θα μπορούσαν να θεσμοθετηθούν διόδια για όσους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό του στο κέντρο της πόλεως. Στο ερώτημα αν «είστε έτοιμος να πληρώσετε περισσότερα για λιγώτερο ρυπογόνες μετακινήσεις», το 68% των Ελλήνων απαντά καταφατικά. Μεγαλύτερο ποσοστό εμφανίζεται μόνο στην Σλοβενία, ενώ στην ΕΕ δηλώνουν ότι είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερα για λιγώτερο ρυπογόνες μετακινήσεις το 54% των ερωτηθέντων. Επί πλέον από το Ευρωβαρόμετρο προκύπτει ότι το 62% των Ελλήνων θεωρεί ότι τα δημόσια χρήματα που αφορούν στον τομέα των μεταφορών θα πρέπει να κατευθυνθούν προς την βελτίωση των οδικών υποδομών και το 25% προς την βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η δημοσκόπησις του Ευρωβαρόμετρου πραγματοποιήθηκε και στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, με τυχαία επιλεγμένο δείγμα 26.000 ατόμων που ερωτήθηκαν για θέματα πολιτικής μεταφορών στην ΕΕ, ιδίως σχετικά με τις αστικές μεταφορές, τα περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα, την ασφάλεια των πτήσεων και τα δικαιώματα των επιβατών. (Από την Εφημερίδα ΕΣΤΙΑ 27/07/2007)