και θα εξασφαλίσουν τη συμβολή της αυτοκινητοβιομηχανίας στις προσπάθειες ώστε να μειωθούν οι αερίων ρύπων στην ατμόσφαιρα. Ο κανονισμός που εξέδωσε το Συμβούλιο επιδιώκει να εξασφαλίσει ότι από το 2030 τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ημιφορτηγά θα εκπέμπουν κατά μέσον όρο, 37,5% και 31% αντιστοίχως, λιγότερο CO2, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.
Από το 2025 έως το 2029, τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τα ημιφορτηγά θα πρέπει να εκπέμπουν 15% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με τα επίπεδα εκπομπών το 2019.
Οι στόχοι αυτοί αφορούν τον συνολικό στόλο ολόκληρης της ΕΕ. Η προσπάθεια μείωσης των εκπομπών CO2 θα κατανεμηθεί μεταξύ των κατασκευαστών με βάση τη μέση μάζα του στόλου οχημάτων τους.
Η Επιτροπή παρουσίασε την πρόταση για νέο κανονισμό τον Νοέμβριο του 2017 στο πλαίσιο της τρίτης δέσμης για την καθαρή κινητικότητα. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του στις 3 Οκτωβρίου 2018. Το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση του (γενική προσέγγιση) στις 9 Οκτωβρίου 2018.
Οι διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άρχισαν στις 10 Οκτωβρίου 2018 και κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία στις 17 Δεκεμβρίου, η οποία επιβεβαιώθηκε από τους πρέσβεις των κρατών μελών στην ΕΕ στις 16 Ιανουαρίου 2019. Η επίσημη έγκριση των νέων κανόνων από το Συμβούλιο συνιστά το τελευταίο βήμα για την ευόδωση της διαδικασίας.
Σημειωτέον, ότι οι νέοι αυτοί στόχοι είναι δεσμευτικοί για τις χώρες-μέλη, ενώ στους κατασκευαστές φορτηγών οχημάτων που δεν θα συμνμορφώνονται θα επιβάλλονται τσουχτερά χρηματικά πρόστιμα, εν είδη καταβολής τιμήματος υπέρβασης εκπομπών.