Η Ηλεκτροκίνηση Διεισδύει στις Αστικές Μεταφορές της Ρουμανίας- Τί Προβλέπεται για την Ελλάδα

Η Ηλεκτροκίνηση Διεισδύει στις Αστικές Μεταφορές της Ρουμανίας- Τί Προβλέπεται για την Ελλάδα
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Δευ, 1 Ιουλίου 2019 - 17:38

Το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημόσιας Διοίκησης της Ρουμανίας (MDRAP) προκήρυξε διαγωνισμό για την προμήθεια 131 ηλεκτρικών λεωφορείων που μέλλουν να κυκλοφορήσουν σε επτά πόλεις της χώρας, μεταξύ των οποίων το Iasi, το Sibiu, το Sighetu Marmatiei, το Slatina, το Suceava, το Tirgu Mures και το Pitesti.

Εκτός από αυτή την αγορά και άλλες πόλεις της χώρας έχουν, επίσης, προκηρύξει διαγωνισμούς για την προμήθεια 465 ηλεκτρικών λεωφορείων, ανέφερε το Economica.net. Συνολικά, 21 πόλεις της Ρουμανίας  θα προμηθευτούν 596 ηλεκτρικά λεωφορεία κατά τους επόμενους δύο μήνες, με την προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων να εκπνέει στις 29 Ιουλίου.

Το υπουργείο σκοπεύει, επίσης, να προμηθευτεί σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, εκ των οποίων οι 131 θα είναι βραδείας  φόρτισης και άλλοι 39 ταχείας φόρτισης. Η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε 77 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο αριθμό των λεωφορείων, (συνολικά 40) να παραδίδεται στον Δήμο Pitesti.

Το Ιasi θα προμηθευτεί  20 λεωφορεία, το Sibiu 9, το Sighetu Marmatiei 7, τη Slatina 8, τη Suceava 15 και το Tirgu Mures 32.

Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, ο Δήμος Βουκουρεστίου ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει 100 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ τον περασμένο Μάρτιο προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την προμήθεια, συνολικά, 130 υβριδικών λεωφορείων.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η κυβέρνηση του Βουκουρεστίου έχει λάβει δύο προσφορές για τον διαγωνισμό, μία κοινή προσφορά από τη βιομηχανία κατασκευής οχημάτων Bozankaya της Τουρκίας και τη γερμανική SILEO GmbH, και μια δεύτερη προσφορά από την ρουμανική εταιρεία εισαγωγής προϊόντων της κινεζικής BYD, New Kopel Car Import.

Η Ρουμανία θεωρείται ως μία από τις χώρες της ΕΕ που αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 14 κρατών- μελών της Ένωσης, όπως, μεταξύ άλλων, η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Ελλάδα και η Σλοβενία, που απέτυχαν να καταρτίσουν επαρκή σχέδια για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, έως την καταληκτική διορία της  1ης Απριλίου τρέχοντος έτους. Το πρώτο ανεξάρτητο δίκτυο παρακολούθησης της ποιότητας του αέρα της Ρουμανίας, το οποίο αναπτύχθηκε την 1η Οκτωβρίου 2018, έχει δείξει επίπεδα μόλυνσης τα οποία υπερβαίνουν, συχνά, επτά μέχρι εννέα φορές τα μέγιστα επιτρεπτά επίπεδα.

Θυμίζουμε, ωστόσο, ότι στην Ελλάδα, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν, σταδιακά, τα περίπου 320 τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ανανέωση του 70% του γερασμένου στόλου των αστικών συγκοινωνιών. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το φθινόπωρο του 2019, ενώ γίνεται προσπάθεια να μειωθεί ο χρόνος παράδοσης και για την Θεσσαλονίκη.

Ο Χρήστος Σπίρτζης είχε ανακοινώσει ότι ξεκίνησε η διαδικασία για την αγορά 750 νέων οχημάτων, που θα καλύψουν τις ανάγκες στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, θα ενισχύσουν τη συχνότητα των δρομολογίων και θα αναβαθμίσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες. Ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 220 εκατ. ευρώ, που έχουν εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Οι σχεδιασμοί για την πρωτεύουσα αφορούν την προμήθεια 400 νέων λεωφορείων, από τα οποία τα 180 θα κινούνται με φυσικό αέριο, τα 170 θα είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ τα υπόλοιπα 50 θα είναι αρθρωτά και θα χρησιμοποιούν ντίζελ.