Ωστόσο, δεν θα πρέπει να λησμονούμε το ότι η συγκεκριμένη αποεπένδυση έχει μπροστά της αρκετά εμπόδια, τα οποία θα πολλαπλασιαστούν, ενδεχομένως, στην περίπτωση που η νέα κυβέρνηση αποφασίσει να υλοποιήσει τα σχέδια που διακήρυσσε από την εποχή που βρισκόταν στα έδρανα της αντιπολίτευσης.
Θυμίζουμε, ότι το αρχικό σχέδιο της ΝΔ ήταν να πωληθεί η ΔΕΠΑ ως ενιαία επιχείρηση, και όχι σε τμήματα, ήτοι, ξεχωριστά το κομμάτι της εμπορίας και ξεχωριστά εκείνο των υποδομών, ενώ η λύση που προωθούσε η απελθούσα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως και το σχετικό νομοσχέδιο, είχαν θεωρηθεί πως περιείχαν αρκετά «κενά».
Σύμφωνα με όσα είχε προωθήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, το Δημόσιο θα έπρεπε να διατηρήσει την πλειοψηφία του ελέγχου των δικτύων διανομής και των μεγάλων έργων, μέσω της ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία θα ανήκουν τα δίκτυα διανομής, τουτέστιν, οι Εταιρείες Διανομής Αερίου Αττικής, το 51% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας και το 100% της ΔΕΔΑ - δίκτυα υπόλοιπης Ελλάδας, ενώ για την ΔΕΠΑ Εμπορίας, προβλεπόταν το Δημόσιο να εκχωρήσει το 50,1% του ποσοστού του σε αυτή.
Η καθυστέρηση στη λήψη απόφασης για το μέλλον της ΔΕΠΑ προκαλεί μεγάλα προβλήματα στο σχεδιασμό και υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων της Επιχείρησης. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν δεκάδες έργα τα οποία θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε όλη την Ελλάδα, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ο προϋπολογισμός τους κυμαίνεται στα περίπου 150 εκατ. ευρώ, αλλά το πραγματικό όφελος θα ήταν πολύ μεγαλύτερο καθώς θα προέκυπταν νέες θέσεις εργασίας, θα μπορούσαν να κινηθούν οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενες επιχειρήσεις του κλάδου και το φυσικό αέριο θα έφθανε σε πολλές περιοχές της χώρας, εντός της επόμενης διετίας.