Το έργο, με το οποίο θα μεταφερθεί, τελικά, φυσικό αέριο στην Ευρώπη, έχει ήδη σπάσει πολλά ρεκόρ. Είναι ο μεγαλύτερος σε διάμετρο υπεράκτιος αγωγός φυσικού αερίου στον κόσμο, ο οποίος έχει τοποθετηθεί σε μεγάλα θαλάσσια βάθη -φθάνουν στα 2.200 μέτρα- ενώ η τοποθέτηση των σωλήνων στο βυθό πραγματοποιήθηκε από το μεγαλύτερο κατασκευαστικό σκάφος στον κόσμο, που ονομάστηκε εύστοχα "Pioneering Spirit" (Πνεύμα Πρωτοπορίας).
Το project που προωθήθηκε από την Ρωσία, τον Δεκέμβριο του 2014, όταν ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν ανακοίνωσε την έναρξή του, αναμένεται να έχει εύρος ζωής τουλάχιστον μια πεντηκονταετία.
Οι Υπουργοί Ενέργειας της Ρωσίας και της Τουρκίας υπέγραψαν τη διακυβερνητική συμφωνία για τον αγωγό, στις 10 Οκτωβρίου 2016. Ο τεράστιο έργο έχει συνολική χωρητικότητα 31,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων και θα μεταφέρει 15,75 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στην Τουρκία και 15,75 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικό αέριο στην Ευρώπη, ενδεχομένως μέσω Βουλγαρίας, που θεωρείται, σήμερα, η πλέον προτιμώμενη διαδρομή για τη δεύτερη γραμμή.