Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla πήρε το πράσινο φως από το Πεκίνο για να ξεκινήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων στην Κίνα. Το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας ανακοίνωσε ότι παραχωρεί πιστοποιητικό για την έναρξη των εργασιών στο εργοστάσιο Gigafactory 3 των 2 δισ. δολαρίων στη Σαγκάη, η οποία βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τις πρώτες βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Tesla εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών. Ηδη από τις αρχές Οκτωβρίου είχε αναφέρει σε ρεπορτάζ το Reuters ότι η Tesla ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγική διαδικασία στην Κίνα εντός του μηνός, 

Η εταιρεία του Ελον Μασκ, σκοπεύει να κατασκευάζει τουλάχιστον χίλια αυτοκίνητα του μοντέλου Model 3s σε εβδομαδιαία βάση έως και τη λήξη του 2019. Τελικός στόχος είναι τα 3.000 οχήματα σε εβδομαδιαία βάση και τα 500.000 σε ετήσια. Επιδιώκει να έχει μεγαλύτερη απήχηση στην κινεζική αγορά, τη μεγαλύτερη του κόσμου, ενώ παράλληλα να αποφύγει τους υψηλότερους δασμούς που επιβάλλονται στα εισαγόμενα από τις ΗΠΑ οχήματα. Ενα ακόμα στοιχείο του νέου εργοστασίου έχει να κάνει με το ότι συνιστά το πρώτο εργοστάσιο στην Κίνα το οποίο ανήκει πλήρως σε ξένους. Και αυτό δείχνει ότι η κινεζική κυβέρνηση αλλάζει προσέγγιση όσον αφορά την αγορά αυτοκινήτου. Οι αρχές της Σαγκάης πρόσφεραν οικονομική βοήθεια εν είδει κινήτρου στην Tesla, ώστε να επιταχύνει την οικοδόμηση του εργοστασίου. Επιπλέον, το Πεκίνο εξαιρεί από τη φορολογία του 10%, που επιβάλλεται στις πωλήσεις, όλα τα αυτοκίνητα της Tesla.

Η εταιρεία ανακοίνωσε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας ότι τα πρώτα αυτοκίνητα θα είναι έτοιμα σε ορίζοντα έξι έως δέκα μηνών. Μπορούν δε οι πελάτες να παραγγείλουν εκ των προτέρων το Model 3, αφότου η Τesla ανακοίνωσε ότι θα τιμολογείται 13% χαμηλότερα από τα εισαγόμενα αυτοκίνητα που θα έρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αρχής γενομένης από τη βασική έκδοση του μοντέλου Μοdel 3, αυτό θα κοστίζει 328.000 γουάν (47.529 δολάρια), δηλαδή 49.000 γουάν λιγότερα από όσο κοστίζει το ίδιο αυτοκίνητο εισαγόμενο από τις ΗΠΑ. Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι εξαιτίας των δασμών ύψους 25% στα εισαγόμενα στην Κίνα με προέλευση από την Αμερική, τα είδη αυτά είναι ακριβότερα για τους ντόπιους καταναλωτές. Το αυτοκίνητο Model 3 μπορεί να κυκλοφορεί χωρίς φόρτιση επί 460 χιλιόμετρα αδιαλείπτως και η ανώτατη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι τα 225 χιλιόμετρα την ώρα.

Κατά τον Τιάν Μαογουέι, διευθυντή πωλήσεων στην αντιπροσωπεία αυτοκινήτων Yiyou Auto Service, «εάν ένας Κινέζος καταναλωτής μπορέσει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο Tesla με λιγότερα από 300.000 γουάν, πολλοί θα πάρουν επιτόπου την απόφαση να το αποκτήσουν, μιας και θεωρείται το καλύτερο ηλεκτροκίνητο αυτή τη στιγμή στον κόσμο». Οι βασικές ανταγωνίστριες της Tesla στην Κίνα είναι οι Geely και SAIC, καθώς και οι καινούργιες αυτοφυείς επιχειρήσεις Nio και Xpeng Motors. Σύμφωνα με την Ενωση Κινεζικών Αυτοκινητοβιομηχανιών, οι πωλήσεις οχημάτων με καύσιμα από ήπιες πηγές ενέργειας αναμένεται να εκτιναχθούν 27% φέτος, στο 1,6 εκατομμύριο οχήματα, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η South China Morning Post. Τέλος, αναλυτές αναφέρουν πως το περιβάλλον στη χώρα είναι τελείως διαφορετικό από ό,τι προ πενταετίας και η Tesla δεν έχει πλέον το απόλυτο προβάδισμα στην τεχνολογία της μπαταρίας.