Η Alstom παρουσίασε την πρώτη επίσημη σειρά του ηλεκτροκίνητου λεωφορείου Aptis, στην έκθεση Busworld 2019, που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες από τις 17 Οκτωβρίου έως και σήμερα. Μετά τα τέσσερα πρωτότυπα που κυκλοφορούν, την τελευταία διετία, στους δρόμους πολλών γαλλικών και ευρωπαϊκών πόλεων, ο νέος σχεδιασμός ενσωματώνει τις παρατηρήσεις 

των επιβατών και των φορέων μεταφορών. Η πρώτη σειρά βασίζεται σε μια βελτιστοποιημένη, σφαιρική αρχιτεκτονική, που απαιτεί λιγότερα ανταλλακτικά και διευκολύνει σημαντικά τις εργασίες συντήρησης. Χάρη σε μία γωνία στροφής τροχού μεγαλύτερη των 40°, η ευελιξία του Aptis ενισχύεται ραγδαία, ενώ η μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος κατά 15%, σε συνδυασμό με τη χρήση νέων, πιο αποδοτικών και προηγμένων συσσωρευτών, αυξάνει την αυτονομία του, ενώ προσφέρει, επίσης, και μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών.

Εκτός από την τεχνική αναβάθμιση, το Aptis έχει να επιδείξει αξιόλογες βελτιώσεις σε ό,τι αφορά στην άνεση των επιβατών. Ένα νέο σύστημα κλιματισμού, που λειτουργεί εξ’ ολοκλήρου με ηλεκτρική αντλία θερμότητας, μεγιστοποιεί τη θερμική άνεση, ενώ το οπίσθιο τμήμα του οχήματος, με την πανοραμική θέα, έχει αναβαθμιστεί έτσι ώστε να δημιουργεί την αίσθηση μεγαλύτερου χώρου. Ακόμη, η νέα υδραυλική ανάρτηση επιτρέπει υψηλού επιπέδου άνεση και ηχομόνωση, αναδεικνύοντας το Aptis ως ένα από τα πιο αθόρυβα και καινοτόμα λεωφορεία της αγοράς. 

Το Aptis έχει ήδη επιλεγεί από τον δήμο Παρισίων ως ένα από τα λεωφορεία που θα συμμετέχουν στην πρόσκληση υποβολής ενδιαφέροντος για ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς και από τους δήμους Στρασβούργου, Γκρενόμπλ, Λα Ροσέλ και Τουλόν.

Τα επόμενα ορόσημα περιλαμβάνουν τη συνέχιση των δοκιμών στην Ισπανία με τη λύση επαναφόρτισης από το έδαφος, SRS, και την εκπαίδευση εκατοντάδων οδηγών στη νέα οδηγική εμπειρία πριν δοθούν τα πρώτα οχήματα στην κυκλοφορία, στα τέλη του έτους στο Στρασβούργο, όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα. 

Η κατασκευή και οι δοκιμές των Aptis θα πραγματοποιηθούν στα δύο εργοστάσια της Alstom, στην Αλσατία, ενώ άλλες πέντε εγκαταστάσεις της Alstom στην Γαλλία, συμμετέχουν στο σχεδιασμό και την κατασκευή του λεωφορείου.

Το concept ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση, στην έκθεση, του SRS, ενός απολύτως ασφαλούς, επαγωγικού, στατικού συστήματος επαναφόρτισης από το έδαφος, που παρέχει στα λεωφορεία τη δυνατότητα να φορτίζονται, είτε κατά τη διαδρομή, είτε εντός του αμαξοστασίου. Ως επίγεια λύση, δεν απαιτεί εναέριες υποδομές στις πόλεις, διαφυλάσσοντας έτσι την αισθητική του αστικού τοπίου, ενώ στα αμαξοστάσια, το σύστημα SRS καταργεί τα κόστη υποδομής που συνδέονται με τα εναέρια συστήματα φόρτισης. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το SRS βασίζεται στην τεχνολογία στατικής επαναφόρτισης SRS της Alstom για τραμ, μια δοκιμασμένη λύση που βρίσκεται ήδη σε λειτουργία στην Νίκαια της Γαλλίας και αναπτύσσεται στις εγκαταστάσεις της Alstom στην Βιτρόλ.