Το Νοέμβριο ο Διαγωνισμός για τα Εκδοτήρια στους Σταθμούς του Μετρό προς Πειραιά

Το Νοέμβριο ο Διαγωνισμός για τα Εκδοτήρια στους Σταθμούς του Μετρό προς Πειραιά
energia.gr
Τρι, 29 Οκτωβρίου 2019 - 12:23

Εντός του Νοεμβρίου αναμένεται να προχωρήσει ο ΟΑΣΑ στην προκήρυξη διαγωνισμού, προϋπολογισμού έξι εκατομμυρίων ευρώ, για την κατασκευή, εγκατάσταση και λειτουργία 75 μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων και 66 πυλών εισόδου – εξόδου στους έξι σταθμούς του μετρό που αποτελούν την επέκταση προς τον Πειραιά.

Με δεδομένο ότι το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών, στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νίκαια, η εγκατάσταση πυλών εισόδου – εξόδου και μηχανημάτων εισιτηρίων αποτελεί προτεραιότητα για τον οργανισμό.

Ωστόσο, το πιο πιθανό σενάριο είναι να μην έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός έως την παράδοση των τριών σταθμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, για να μην σημειωθούν καθυστερήσεις στη λειτουργία των σταθμών αναμένεται να εγκατασταθούν – ως προσωρινή λύση – ακυρωτικά μηχανήματα παρόμοια με εκείνα που λειτουργούν στα λεωφορεία, μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.

Εκτός από την καθυστέρηση που έχει σημειωθεί, στον ΟΑΣΑ και κατ’ επέκταση στο υπουργείο Υποδομών, προκαλεί προβληματισμό το ενδεχόμενο κατάθεσης προσφυγών οι οποίες θα καθυστερήσουν ακόμα περισσότερο τον διαγωνισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την απρόσκοπτη λειτουργία των νέων σταθμών.

Ήδη, ο ισπανικός όμιλος INDRA έχει προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια στις 22 Μαρτίου κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό το Δεκέμβριο του 2018, να διακόψει τη σύμβαση με την ισπανική εταιρεία για την εγκατάσταση μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων και τερματικών στους έξι νέους σταθμούς.

 

Πάντως πηγές της Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι τυχόν προσφυγές από την INDRA δε θα επηρεάσουν το διαγωνισμό, καθώς η ισπανική εταιρεία είχε σύμβαση με την Αττικό Μετρό και όχι με τον ΟΑΣΑ που θα διενεργήσει τη διαγωνιστική διαδικασία.

Η προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό αποφάσισε να διακόψει τη σύμβαση με την INDRA, επικαλούμενη πρόβλημα στη συνεργασία των συστημάτων που έχει εγκαταστήσει στο μετρό ο ισπανικός όμιλος, με εκείνα που έχει κατασκευάσει και λειτουργεί η εταιρεία Hellas Smart Ticket (HST). Η τελευταία, η οποία έχει ιδρυθεί από την LG και την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, έχει αναλάβει την υλοποίηση και τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Παράλληλα ο ΟΑΣΑ εξετάζει και το ενδεχόμενο προμήθειας 95 αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης καρτών και εισιτηρίων (ΑΜΕΚ) από την HST, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στα μέσα σταθερής τροχιάς. Στο δίκτυο του Τραμ, για παράδειγμα, υπάρχουν μόλις τρία σημεία πώλησης εισιτηρίων και ελάχιστα ΑΜΕΚ. Η έλλειψη αρκετών σημείων πώλησης εισιτηρίων και καρτών αποτυπώνεται και στα έσοδα του Τραμ, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 250.000 ευρώ το μήνα, την ώρα που στις υπόλοιπες τρεις γραμμές του μετρό κυμαίνονται μεταξύ τεσσάρων και πέντε εκατομμυρίων ευρώ.