Την Αναβάθμιση της Ελλάδας στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού θα Επιδιώξει ο Πρωθυπουργός στο Πεκίνο, στις Αρχές Νοεμβρίου

Την Αναβάθμιση της Ελλάδας στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού θα Επιδιώξει ο Πρωθυπουργός στο Πεκίνο, στις Αρχές Νοεμβρίου
energia.gr
Τετ, 30 Οκτωβρίου 2019 - 15:14

Mε απώτερο στόχο την ενίσχυση των επιχειρηματικών σχέσεων Ελλάδας- Κίνας και την αναβάθμιση του ρόλου της χώρας μας στο «Δρόμο του Μεταξιού» μεταβαίνει, στο Πεκίνο, στις 3-6 Νοεμβρίου, ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο κ. Μητσοτάκης θα επισκεφθεί τη διεθνή εμπορική έκθεση China International Import Expo 2019 

και θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, καθώς η Ελλάδα είναι μία από τις τρεις τιμώμενες χώρες. Ο Έλληνας πρωθυπουργός θα συνοδεύεται από επιχειρηματίες του κλάδου των τροφίμων και ποτών, της ενέργειας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Κοπεζούλος, Μυτιληναίος, Quest) του τουρισμού (Τemes), της ναυτιλίας και των μεταφορών (Goldair).

Οι συζητήσεις έχουν ως πλαίσιο το «Σχέδιο Δράσης» που έχει υπογραφεί μεταξύ των δυο χωρών και το επενδυτικό – αναπτυξιακό πρόγραμμα της Κίνας «Belt and Road Initiative». Όπως επισημαίνουν πολιτικοί αναλυτές, η ελληνική πλευρά θα προσπαθήσει να παρουσιάσει μια εικόνα βελτίωσης των επιχειρηματικών συνθηκών στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι «η χώρα εξέρχεται από την κρίση, προσφέροντας επενδυτικές ευκαιρίες, δεδομένης και της γεωστρατηγικής της θέσης».

Στον τομέα των Μεταφορών και της Ναυτιλίας, η πλέον εμβληματική επένδυση είναι αυτή της κινεζικής Cosco στον Πειραιά. Η Cosco πρόκειται να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, νέο σταθμό κρουαζιέρας, νέες αποθήκες και ξενοδοχεία.

Από τις προτεινόμενες επενδύσεις του master plan, δεν εγκρίθηκε ο νέος προβλήτας για τα εμπορευματοκιβώτια και δεν κατατέθηκε η πρόταση για την επέκταση του car terminal. O Πειραιάς διατρέχει ανοδική πορεία στα εμπορευματοκιβώτια καθώς έχει αναρριχηθεί στην 1η θέση της Μεσογείου και στα 5 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης. Επίσης, η κινεζική πλευρά εμφανίζεται διατεθειμένη να επεκτείνει την παρουσία της στις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές της χώρας.

Για παράδειγμα, η συνεργαζόμενη με την Cosco, σιδηροδρομική εταιρεία Pearl, συμμετέχει στο διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ, ενώ πριν από λίγες ημέρες, στελέχη κινεζικών εταιρειών, όπως της Bank of China, συναντήθηκαν με εκπροσώπους ελληνικών υπουργείων, συμπεριλαμβανομένου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στην εν λόγω συνάντηση κυριάρχησαν οι σιδηροδρομικές μεταφορές, τα εμπορευματικά κέντρα, η διασύνδεση με τα λιμάνια, καθώς και η πιθανή δημιουργία εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο, Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι προτίθεται να εισάγει στην ελληνική αγορά, ηλεκτρικά οχήματα και λεωφορεία, καθώς και ταχυφορτιστές.