Η Maersk πρόκειται να εγκαταστήσει δοκιμαστικά στο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, «Maersk Cape Town», μια συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 600 kWh, προκειμένου να βελτιώσει την απόδοσή του, επιτυγχάνοντας, παράλληά, τη μείωση των εκπομπών CO2 από αυτό.

Η χρήση αποκλειστικά μπαταριών για την πρόωση των πλοίων είναι κάτι που απέχει αρκετά ακόμη από το να αποτελέσει μια τεχνικά και οικονομικά εφικτή επιλογή. Παρ’ όλα αυτά, η χρήση μπαταριών σε πλοία μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών συστημάτων, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, των ηλεκτρογεννητριών του «Maersk Cape Town».

Διατηρώντας τα φορτία των ηλεκτρογεννητριών του πλοίου σε μια βέλτιστη τιμή και αποφεύγοντας τη χρήση των γεννητριών όταν εκείνες δεν χρειάζονται, η συνολική κατανάλωση καυσίμου είναι δυνατόν να μειωθεί. Η συστοιχία μπαταριών θα μπορεί ακόμα να υποστηρίζει τις ηλεκτρογεννήτριες, παρέχοντας ισχύ έως και 1.800 kVA όταν συμβαίνουν γρήγορες αλλαγές στο ηλεκτρικό φορτίο, όπως για παράδειγμα κατά τη λειτουργία του thruster.

Το «Maersk Cape Town», όπως και άλλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk, διαθέτει επίσης ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας, το οποίο μετατρέπει τη θερμότητα των καυσαερίων της κύριας μηχανής σε ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση των μπαταριών του πλοίου, αυξάνοντας έτσι τη συνολική απόδοση.

Το εν λόγω σύστημα μπαταριών πρόκειται να εγκατασταθεί στο πλοίο τον Δεκέμβριο, ενώ ο πρώτος πλήρης πλούς, κατά τη διάρκεια του οποίου θα χρησιμοποιηθεί και θα αξιολογηθεί η απόδοσή του, αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του επομένου έτους.