Για ενδείξεις άστοχων επενδύσεων στον παγκόσμιο στόλο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου εμφανίζονται να ανησυχούν κάποιοι στον κλάδο. Μεταξύ αυτών και ο Παναγιώτης (Πίτερ) Γ. Λιβανός, επικεφαλής της Gaslog.

Σε μια από τις πιο ηχηρές παρεμβάσεις για το θέμα μέχρι σήμερα, ο Ελληνας εφοπλιστής, μιλώντας σε ναυτιλιακό φόρουμ στο Λονδίνο, επισήμανε πως θα παγώσει τις παραγγελίες για νέα LNG carriers, καθώς οι τρέχουσες τεχνολογίες που ενσωματώνουν δεν είναι συμβατές με τους στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, για μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων κατά 50% τουλάχιστον έως το 2050. Και καθώς η ωφέλιμη διάρκεια ζωής των πλοίων αυτών ξεπερνά τα 20 έτη (πρόκειται για πλοία αξίας 200 εκατ. δολ.), ενδέχεται να αποδειχθούν ακατάλληλα πριν κάνουν απόσβεση. Προκειμένου όμως τα LNG carriers να πιάσουν τους στόχους του 2050, θα χρειαστεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές στις τεχνολογίες πρόωσης. Ο επιχειρηματίας προέτρεψε έτσι την αγορά να δείξει αυτοσυγκράτηση όσον αφορά τις νέες παραγγελίες.

(Ο ΔΗΚΤΗΣ-Από την Καθημερινή)