Ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης, ο οποίος συμμετείχε στο 1ο Διεθνές Εκθεσιακό Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση, τόνισε ότι το ΥΠΕΝΒ έχει θέσει ως βασικό στόχο την προώθηση των Παγκόσμιων Στόχων της Βιώσιμης Αστικής 

Ανάπτυξης και έχει εστιάσει στη σημασία της Βιώσιμης Κινητικότητας. Σε αυτήν την κατεύθυνση, το υπουργείο έχει ενσωματώσει την ηλεκτροκίνηση στους 9 άξονες της περιβαλλοντικής πολιτικής του, εκπονώντας Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης.

«Στόχος μας, όπως δεσμεύτηκε ο υπουργός κ. Χατζηδάκης, είναι να φτάσουμε από το κάτω του 1% διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων σήμερα, στο άνω του 10%, περίπου, μέχρι το 2030», τόνισε ο κ. Μπακογιάννης, ο οποίος υπογράμμισε ότι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που εκπονούνται με τη χρηματοδότηση του ΥΠΕΝ σε 180 πόλεις της Ελλάδας, έχουν την ηλεκτροκίνηση ως βασικό πυλώνα.

Τα μέτρα που ενσωματώνονται στα ΣΒΑΚ και σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση:

· Η προώθηση των ηλεκτροκίνητων συστημάτων κοινοχρήστων ποδηλάτων αλλά και των ιδιωτικών ηλεκτρικών ποδηλάτων.

· Η προώθηση ηλεκτρικών κοινόχρηστων συστημάτων μικροκινητικότητας.

· Η ανάπτυξη δικτύου φόρτισης Ηλεκτροκίνησης σε κομβικά σημεία των πόλεων και κατά μήκος των συνδετήριων αξόνων αν πρόκειται για μητροπολιτικές περιοχές.

· Η προώθηση συστημάτων διαμοιρασμού του στόλου αυτοκινήτων κατά κανόνα με Ηλεκτροκίνηση.

· Η υποστήριξη κατάλληλων συστημάτων park & ride.

· Η αναβάθμιση του στόλου της δημόσιας συγκοινωνίας.

· Η δημιουργία ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπων κ.α.

Παράλληλα, ο γ.γ. σημείωσε ότι στον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό η ηλεκτροκίνηση και το απόθεμα ενέργειας στον χώρο, λαμβάνονται σοβαρά υπόψη για την χωροθέτηση υποδομών και κατέληξε: «Μέσα από αυτό το σύνολο προσπαθειών και ενεργειών, θέλουμε να προωθήσουμε τη δημόσια υγεία και την ποιότητα ζωής και παράλληλα να καταρρίψουμε τις πεποιθήσεις που θέλουν τα ηλεκτρικά οχήματα να έχουν αυξημένο κόστος».