Oι εκπρόσωποι της διεθνούς ναυτιλίας κατέθεσαν πρόταση για τη δημιουργία του πρώτου παγκοσμίου προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης στον τομέα, με απώτερο στόχο την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, έως το 2030. Οι διεθνείς ενώσεις εφοπλιστών που υποβάλλουν την πρόταση, της ναυτιλίας ήτοι, φορτηγά, εμπορικά πλοία, επιβατηγά, κρουαζιερόπλοια, δεξαμενόπλοια και σε αυτές περιλαμβάνονται οργανώσεις όπως εκπροσωπούν όλο το φάσμα 

οι Bimco, Cruise Lines International Association, Intercargo, Interferry, International Chamber Of Shipping, Intertanko, International Parcel Tankers Association και World Shipping Council.

Η πρόταση περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός fund που θα έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 5 δισ. δολάρια στην επόμενη δεκαετία, ποσό το οποίο θα διατεθεί για την έρευνα και ανάπτυξη νέων καυσίμων μηδενικών ρύπων άνθρακα.

Όπως αναφέρεται στη σχετική παρέμβαση των οκτώ ναυτιλιακών φορέων, η κινητοποίηση της ναυτιλίας για την επιτάχυνση αυτής της δράσης κρίνεται απολύτως απαραίτητη, προκειμένου να διασφαλιστούν οι φιλόδοξοι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 που συμφωνήθηκαν από τα κράτη- μέλη του IMO το 2018. Αυτοί περιλαμβάνουν τη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του τομέα, τουλάχιστον κατά 50% έως το 2050, ανεξάρτητα από την όποια ανάπτυξη του εμπορίου, με πλήρη εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε μεταγενέστερο χρόνο.

Η εκπλήρωση των στόχων του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου απαιτεί την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και συστημάτων πρόωσης, όπως το  υδρογόνο, η  αμμωνία, τα υβριδικά καύσιμα, οι ηλεκτρικές μπαταρίες και τα συνθετικά καύσιμα, που παράγονται από ΑΠΕ, ήτοι τύποι καυσίμων που δεν μπορούν επί του παρόντος να αξιοποιηθούν σε μαζική κλίμακα και από τα  μεγάλα πλοία.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία προτείνει τη σύσταση ενός Διεθνούς Συμβουλίου Έρευνας και Ανάπτυξης για τη Ναυτιλία (IMRB), που θα αποτελεί ένα μη κυβερνητικό οργανισμό έρευνας και ανάπτυξης, και ο οποίος θα εποπτεύεται από τα κράτη -μέλη του ΙΜΟ.

Το IMRB θα χρηματοδοτείται από τις διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες, μέσω της καταβολής υποχρεωτικής συνεισφοράς ύψους δύο δολαρίων ανά τόνο, στα καύσιμα των πλοίων, κάτι που θα αποφέρει περί τα 5 δισ. δολάρια στην επόμενη δεκαετία, με βάση την παγκόσμια κατανάλωση καυσίμων που υπολογίζεται στους 250 εκατ. τόνους ετησίως, από τη ναυτιλία. Η ναυτιλία διακινεί περί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και ευθύνεται για το 2% των ανθρωπογενών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.