Τα ηλεκτρικά οχήματα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά δεν αποτελούν ακόμη την τέλεια λύση. Σήμερα, οι περισσότερες ηλεκτρικές στήλες λειτουργούν με μπαταρίες ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται με βαρέα μέταλλα όπως το κοβάλτιο, για τα οποία υπάρχει περιορισμένη προσφορά και μη ιδανικές συνθήκες εξόρυξης.

Όμως το Ερευνητικό Κέντρο της IBM  μπορεί να βρήκε τη λύση κατασκευάζοντας μια νέα μπαταρία χωρίς βαρέα μέταλλα, με υλικά που μπορούν να εξαχθούν από το θαλασσινό νερό.

Σύμφωνα με την IBM, ο νέος σχεδιασμός θα μπορούσε να ξεπεράσει τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου σε κόστος, χρόνο φόρτισης (λιγότερο από πέντε λεπτά για να φτάσει το 80% της χρέωσης), πυκνότητα ισχύος και ενεργειακή απόδοση. Η μπαταρία είναι επίσης λιγότερο εύφλεκτη και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε αεροσκάφη και έξυπνα ενεργειακά δίκτυα, καθώς και ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η μπαταρία χρησιμοποιεί τρία νέα υλικά, όπως ένα υλικό καθόδου χωρίς κοβάλτιο και νικέλιο και έναν υγρό ηλεκτρολύτη. Ο μοναδικός συνδυασμός είναι ικανός να καταστέλλει τους μεταλλικούς δενδρίτες λιθίου κατά τη διάρκεια της φόρτισης, γεγονός που μειώνει τις πιθανότητες πυρκαγιάς της μπαταρίας.

Για την εμπορική αξιοποίηση της νέας μπαταρίας πέρα ​​από το εργαστήριο η IBM έχει συνεργαστεί με την Mercedes-Benz, τον προμηθευτή ηλεκτρολύτη μπαταρίας Central Glass και τον κατασκευαστή μπαταριών Sidus. Ενώ η ομάδα επεξεργάζεται τον τρόπο ανάπτυξης της μπαταρίας, η IBM θα προσπαθήσει να βελτιώσει περαιτέρω την απόδοση της μπαταρίας και να αναζητήσει ακόμα ασφαλέστερα υλικά με υψηλότερη απόδοση.