Υπό προϋποθέσεις μπαίνουν εκ νέου σε λειτουργία η μία μετά την άλλη οι επιχειρήσεις, αλλά και οι βιομηχανίες που είχαν παύσει προσωρινά τη λειτουργία τους λόγω του γενικευμένου lockdown που είχε επιβληθεί εδώ και ενάμιση μήνα. Όπως τονίζεται από τους παράγοντες της αγοράς χαρακτηριστικά, οι εταιρείες προσβλέπουν στην άμεση επανεκκίνηση του παραγωγικού ιστού της χώρας με τη βοήθεια ενός πακέτου χρηματοδοτικής στήριξης από τις τράπεζες, που θα διατεθεί με δίκαιο και σωστά κατανεμημένο τρόπο για την τόνωση της δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας, μεταξύ αυτών οι κατασκευές και η οικοδομική δραστηριότητα

Επίσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ληφθούν άμεσα αποφάσεις τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο ώστε να αναστηλωθεί η βιομηχανική παραγωγή, που και λόγω συγκυρίας αποδείχτηκε πόσο σημαντική είναι για την εθνική οικονομία, να τεθούν οι βάσεις για να γίνει ανταγωνιστική και παράλληλα να αποκατασταθούν οι εφοδιαστικές αλυσίδες.

Μετά το πράσινο φως της 4ης Μαΐου για το σταδιακό ξεκλείδωμα της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, η Σιδενόρ άναψε ξανά τις μηχανές των βιομηχανικών μονάδων χάλυβα που διαθέτει, έπειτα από μεγάλο διάστημα παύσης τους λόγω πανδημίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα εργοστάσιά της επαναλειτουργούν κανονικά με τα απολύτως απαραίτητα μέτρα προσαρμογής, τα οποία λαμβάνονται προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και να συνεχιστεί η μακρόχρονη πορεία της.

Όπως τονίζεται όμως από την εταιρεία, η απόφαση αυτή ελήφθη υπό την πεποίθηση ότι θα γίνουν διορθωτικές αλλαγές και παρεμβάσεις στην Ελλάδα και μάλιστα άμεσα.

Το κόστος παραγωγής

Υποστηρίζεται πως πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα τα ώριμα μεγάλα και μικρότερα δημόσια έργα, καθώς και να βελτιωθούν οι συντελεστές κόστους παραγωγής σε ανταγωνιστικό επίπεδο, όπως το κόστος ενέργειας, η τιμολόγηση των μεταφορικών υποδομών (λιμάνια, τρένα κ.λπ.), καθώς και το μη μισθολογικό κόστος. Για το κόστος της ενέργειας της ενεργοβόρου βιομηχανίας πρέπει να λυθεί άμεσα το θέμα της επέκτασης του θεσμού της διακοψιμότητας. Στην Ελλάδα το κόστος ενέργειας είναι πολύ υψηλό, καθιστώντας μη ανταγωνιστική την ελληνική βιομηχανία. Η μη εφαρμογή του μέτρου της διακοψιμότητας για παράδειγμα στη Σιδενόρ, που ως χαλυβουργία είναι ενεργοβόρος βιομηχανία, της επιφέρει επιπλέον κόστος 1 εκατ. ευρώ τον μήνα.

Από τον τομέα της χαλυβουργίας επισημαίνεται με κάθε τρόπο πως ο κλάδος έχει υποστεί μια πολύ σοβαρή μείωση της τάξης του 50%, καθώς έχουν σταματήσει τα περισσότερα έργα. Ελπίδα υπάρχει ότι θα ληφθεί άμεσα μια σειρά από μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας και την τόνωση της δημοσίας και ιδιωτικής κατασκευαστικής δραστηριότητας και στην έναρξη των μεγάλων έργων όπως το Ελληνικό, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, τη νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, τον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας, τις διάφορες μαρίνες κ.λπ.

Η Σιδενόρ, από την πλευρά της, επιμένει λέγοντας πως «αυτές τις τελευταίες εβδομάδες δεν λειτουργούσε πλέον καμία χαλυβουργία στην Ελλάδα. Εμείς θέλουμε να επιβιώσουμε και να προχωρήσουμε, γιατί βλέπουμε φως στην ανάπτυξη γενικότερα, αλλά ζητούμε να παρθούν άμεσα κάποια δίκαια μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου. Η χαλυβουργία αποτελεί την ατμομηχανή της οικοδομής στην Ελλάδα, προσφέροντας πάρα πολλές θέσεις εργασίας».

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")