Για τη χειρότερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή πορεία του στις αερομεταφορές έκανε λόγο ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, περιγράφοντας τις επιπτώσεις που προκάλεσε ο κορονοϊός στα μεγέθη της εισηγμένης. Τόνισε ότι η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους

Κυρίως όμως, επειδή η Aegean ανήκει, όπως είπε, στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει τη ανταγωνιστικότητα της εταιρείας. Όπως τόνισε, εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθός της- ο στόλος και το δίκτυο προορισμών της- θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο. Παρέπεμψε ακόμη στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προβλέπει συγκεκριμένα εργαλείας και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες είτε κάθετα είτε οριζόντια. Απέκλεισε όμως, κάθε σενάριο κρατικοποίησης.

Για το β’ τρίμηνο της χρονιάς, ανέφερε ότι το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία έχει περιοριστεί σε 26 έως 28 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική να "καίει", μηνιαίως, ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε όμως, ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι ελαφρώς καλύτερο, επειδή θα βελτιωθούν οι ταμειακές ροές (cash flow), αλλά όπως ανέφερε θα απαιτηθούν μήνες, ωσότου τα έσοδα μίας πτήσης να υπερβούν το κόστος (variable cost). To σχέδιο όμως, της εταιρείας προβλέπει αρχές Ιουλίου να έχει επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο θα ξεπεράσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο. 

Δεδομένης της οξύτητας της κρίσης και της απουσίας ορατότητας, η εταιρεία, όπως ανέφεραν ο κ. Βασιλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης, παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στην μείωση του κόστους, γεγονός που συνεπάγεται επαναδιαπραγμάτευση με τους προμηθευτές, την Airbus-στο πλαίσιο της παραγγελίας της νέας γενιάς αεροσκαφών, τους lessors (σ.σ.: εταιρείες αγοράς και εκμίσθωσης αεροσκαφών) κι εν γένει όλα τα μέρη.

Σχετικά με το προσωπικό, το 70% αυτού έχει τεθεί σε καθεστώς αναστολής κατ’ εφαρμογή των κυβερνητικών διατάξεων, αλλά οι επόμενες κινήσεις της Aegean θα εξαρτηθούν από το πρόγραμμα στήριξης των εργαζομένων-στο πρότυπο του γερμανικού kurzabeit- που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση.

Σε πρώτη φάση, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην μη ανανέωση περίπου 150 εποχιακών συμβάσεων, ενώ ο αριθμός των πιλότων της θα μειωθεί κατά 20%, με την μείωση να προέρχεται από την μη ανανέωση ορισμένου χρόνου συμβάσεων ξένων πιλότων.

(από capital.gr)