Πιο «ρηχή» έναντι των αρχικών εκτιμήσεων φαίνεται πως θα είναι η μείωση των πωλήσεων υγρών καυσίμων τον Μάιο, καθώς χάρη στη σταδιακή άρση των μέτρων αντιμετώπισης της κρίσης του κορονοϊού δεν συνεχίστηκε η πολύ έντονα πτωτική πορεία του περασμένου μήνα

Έτσι, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου της εμπορίας πετρελαιοειδών, με βάση το πώς κινήθηκε η αγορά το πρώτο 20ήμερο του Μαΐου, μία ασφαλής εκτίμηση για τις βενζίνες είναι ότι οι πωλήσεις τους θα διαμορφωθούν στο -30%, με το κλείσιμο του μήνα.

Μικρότερη θα είναι η κάμψη και στις πωλήσεις πετρελαίου κίνησης, για τις οποίες εκτιμάται πως η πτώση θα κινηθεί στο -10%.

Όπως συμπληρώνουν τα στελέχη του κλάδου, τα παραπάνω ποσοστά συνιστούν αισθητή βελτίωση έναντι του Απριλίου, όταν οι πωλήσεις στις βενζίνες κατακρημνίστηκαν κατά -55% και του ντίζελ κίνησης κατά -30%.

Ωστόσο, δεν σημαίνουν πως ο κλάδος δεν εξακολουθεί να υφίσταται τις συνέπειες της κρίσης του κορονοϊού.

Από την άλλη πλευρά, μία αρνητική εξέλιξη τον Μάιο, συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα, ήταν ότι οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης δεν κατάφεραν να αλλάξουν σημαντικά την εικόνα για το σύνολο της αγοράς υγρών καυσίμων. Κι αυτό γιατί η παράταση που δόθηκε στη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης συνεισέφερε σε πωλήσεις μόνο κατά το πρώτο 15νθήμερο, και ιδιαίτερα την πρώτη εβδομάδα.

Αντίθετα, από τα μέσα Μαΐου οι πωλήσεις έχουν σχεδόν εκμηδενισθεί, με συνέπεια σε μηνιαία βάση να έχουν κινηθεί αρκετά υποτονικά. Στον αντίποδα, κατά τον Απρίλιο οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης ήταν ενισχυμένες κατά 120%, με συνέπεια να κρατήσουν το σύνολο της αγοράς σε οριακή πτώση (-1%), παρά την πολύ μεγάλη υποχώρηση των καυσίμων κίνησης.

Όσον αφορά την εικόνα της αγοράς από εδώ και πέρα, οι παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν πως έως και αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")