Δια Πυρός και Σιδήρου η Ευρωπαϊκή «Πράσινη» Συμφωνία – Δύσκολη Υπόθεση για τη Γερμανία

Δια Πυρός και Σιδήρου η Ευρωπαϊκή «Πράσινη» Συμφωνία – Δύσκολη Υπόθεση για τη Γερμανία
Του Δημήτρη Αβαρλή
Παρ, 18 Σεπτεμβρίου 2020 - 08:14

Γράφαμε χθες στο Energia.gr για τα πισωγυρίσματα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε σχέση με την «πράσινη» συμφωνία και την απόφαση να συμπεριληφθούν στις επιδοτήσεις του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης και έργα ορυκτών καυσίμων. Η απόφαση προκάλεσε αίσθηση καθώς έρχεται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των στόχων για γενναία μείωση των εκπομπών αερίων του Θερμοκηπίου. Δεν είναι όμως μόνο η απόφαση αυτή που προκαλεί ερωτηματικά γύρω από την επιτυχία του εγχειρήματος.  Πριν λίγες ημέρες, η Ομοσπονδία Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) προειδοποιούσε για το επιπλέον βάρος που θα επωμιστούν οι εταιρείες

λόγω των αυστηρότερων απαιτήσεων της Ε.Ε. για την προστασία του κλίματος. «Οι αυστηρότεροι στόχοι για το κλίμα θα επηρεάσουν τις εταιρείες που επλήγησαν από την κρίση του Covid-19 ακόμα περισσότερο», δήλωσε ο πρόεδρος της BDI, Dieter Kempf. Ταυτόχρονα, τόνισε ότι «μόνο μια διεθνώς ανταγωνιστική βιομηχανία» μπορεί να αναπτύξει τεχνολογίες και προϊόντα που είναι απαραίτητα για την προστασία του κλίματος.

- «Οι αυστηρότεροι στόχοι για το κλίμα θα επηρεάσουν τις εταιρείες που επλήγησαν από την κρίση του Covid-19 ακόμα περισσότερο», τονίζεο ο πρόεδρος της BDI, Dieter Kempf.

 

Παράλληλα, οι στόχοι για λιγότερους ρύπους βρέθηκαν και στο στόχαστρο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την πρόεδρο του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), Hildegard Müller, να κάνει λόγο για επικίνδυνη πορεία σε πρόσφατη συνέντευξή του στην Handelsblatt. Μάλιστα, εκτίμησε πως η επίτευξη των στόχων μπορεί να συνεπάγεται απώλεια θέσεων εργασίας, γι’ αυτό το λόγο «πρέπει να γίνει μια ειλικρινής συζήτηση» ανέφερε χαρακτηριστικά.

- H επίτευξη των πράσινων στόχων μπορεί να συνεπάγεται απώλεια θέσεων εργασίας, επισημαίνει η πρόεδρος του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), Hildegard Müller

 

Η εφαρμογή επομένως της «πράσινης» συμφωνίας όπως φαίνεται αποδεικνύεται δύσκολη υπόθεση για τη Γερμανία αν κρίνουμε και την απόφαση να παραταθεί η λειτουργία της βιομηχανίας του άνθρακα, έως το 2038. Μάλιστα, οι εξελίξεις αυτές συμβαίνουν  ένα χρόνο πριν από τις επόμενες γενικές εκλογές στη χώρα, με τον Γερμανό υπουργό Οικονομίας Peter Altmaier να κάνει έκκληση για μια «ιστορική συναίνεση» μεταξύ όλων των δημοκρατικών κομμάτων, των επιχειρήσεων και της κοινωνίας των πολιτών, προκειμένου να διασφαλιστεί η κλιματική δράση και η απαλλαγή από τον άνθρακα. Προειδοποίησε δε, ότι ειδικά οι νέοι θα μπορούσαν να γυρίσουν την πλάτη στην πολιτική, εάν οι νομοθέτες αποτύχουν να ανταποκριθούν στις ανησυχίες τους για την κλιματική αλλαγή.

Παρόλα αυτά χθες η Ευρωπαϊκή  Επιτροπή επέμεινε ότι είναι εφικτός ο στόχος που έχει θέσει. «Έχουμε τις πολιτικές, έχουμε τη δέσμευση, έχουμε τα κεφάλαια για να την υποστηρίξουμε», δήλωσε ο επικεφαλής της Ε.Ε. για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς. Η Επιτροπή θέλει να μειώσει τις εκπομπές κατά 55% έως το 2030, ωστόσο αυτό θα απαιτούσε σύμφωνα με το πλάνο της ένα στόχο 38% -40% στις ΑΠΕ έως το 2030 και εξοικονόμηση ενέργειας 36% -39% μέχρι τότε, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.