Κυρίαρχη στο «Ελ. Βενιζέλος» η Ολυμπιακή, Παρότι Φθίνει

Ψυχραιμία χαρακτηρίζει τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αναφορικά με τις εξελίξεις την Ολυμπιακή, τον μεγαλύτερο πελάτη του «Ελ. Βενιζέλος».
Της Αλεξανδρας Κασσιμη- ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δευ, 24 Δεκεμβρίου 2007 - 23:54


Ψυχραιμία χαρακτηρίζει τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αναφορικά με τις εξελίξεις την Ολυμπιακή, τον μεγαλύτερο πελάτη του «Ελ. Βενιζέλος». Παρά το γεγονός ότι οι υπεύθυνοι δηλώνουν ότι είναι έτοιμος ο ΔΑΑ να διαχειριστεί οποιαδήποτε εξέλιξη, οι ασκήσεις ετοιμότητας λαμβάνουν χώρα κάθε τρίμηνο, με την εξέταση τριών εναλλακτικών σεναρίων σχετικά με τις επιπτώσεις λειτουργίας της νέας εταιρείας, που θα προκύψει μετά το κλείσιμο των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Παράλληλα η σταδιακά μειούμενη παρουσία των Ο.Α. στον ΔΑΑ που αποτυπώνονται ως ποσοστό του συνόλου της επιβατικής κίνησης αλλά και εσόδων του αεροδρομίου, φαίνεται ότι θα οδηγήσει σε ομαλή μετάβαση στο νέο σχήμα. Την ίδια στιγμή, που οι Ο.Α. χάνουν έδαφος μέσα στο ΔΑΑ, η Aegean Airlines εμφανίζει αυξητικές τάσεις, παρά το γεγονός ότι κατά το 2007 παρουσίασε σημαντικές καθυστερήσεις στις πτήσεις κυρίως λόγω ενίσχυσης των δρομολογίων του εξωτερικού για το οποία δεν επαρκούσαν τα αεροσκάφη της, σύμφωνα με κύκλους του ΔΑΑ. Συγκεκριμένα το 2007 εκτιμάται ότι οι Ο.Α. θα καταγράψουν το 33% της συνολικής κίνησης του αεροδρομίου των Σπάτων και το 25% των εσόδων. Η Aegean από την άλλη φαίνεται ότι θα κατέχει το 25% του συνόλου της κίνησης του αεροδρομίου το 2007 και 17% των εσόδων. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πορεία των δύο εταιρειών σε σχέση με το 2001, οπότε και λειτούργησε το «Ελ. Βενιζέλος» για πρώτη φορά. Το 2001 η τότε ακόμα Ο.Α. κατείχε το 45% της κίνησης του αεροδρομίου και το 38% των εσόδων, ενώ η Aegean μόλις το 12% της κίνηση και 7% των εσόδων. Οσον αφορά τη συνολική εικόνα του ΔΑΑ οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 16,5 εκατ. επιβάτες το 2007 (έναντι 15,1 εκατ. το 2006) και κέρδη ύψους 100 εκατ. ευρώ έναντι 95 εκατ. περίπου την προηγούμενη χρονιά. Σήμερα το αεροδρόμιο των Σπάτων εξυπηρετεί 19 εταιρείες χαμηλού κόστους, με την Easy Jet να είναι ο τρίτος μεγαλύτερος πελάτης. Την ίδια στιγμή κύκλοι του ΔΑΑ διαψεύδουν τις φωνές που ήθελαν την πολυσυζητημένη Ryanair να διεκδικεί το δρομολόγιο Αθήνα - Χίθροου.Ιδιαίτερη ανάπτυξη αναμένεται στην αγορά της Ασίας, με την πτήση της Air China να εμφανίζει έντονη εμπορευματική κίνηση ενώ σε εξέλιξη είναι οι διαπραγματεύσεις για την ενδεχόμενη έλευση και της Korean Air στα Σπάτα. Ανησυχία ωστόσο υπάρχει για τις συνδέσεις με τη Β. Αμερική κυρίως λόγω της ισοτιμίας δολαρίου - ευρώ.

(ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 21/12/2007)