Τη σύνδεση του ύψους των διοδίων ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προτείνει ο ΟΟΣΑ. Το μέτρο περιλαμβάνεται στις προτάσεις που κατέθεσε προχθές ο  επικεφαλής της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, Rodolfo Lacy, στη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των Περιβαλλοντικών Επιδόσεων της Ελλάδας από τον ΟΟΣΑ για τη δεκαετία 2009-2019

Επίσης, προτείνεται η εξίσωση της φορολογίας μεταξύ καινούριων και παλαιών οχημάτων αλλά και μεταξύ diesel και βενζίνης, καθώς το diesel φορολογείται στην Ελλάδα λιγότερο από τη βενζίνη, παρόλο που είναι πιο ρυπογόνο.

Παράλληλα, ο κ. Lacy τόνισε ότι ο στόλος οχημάτων στην χώρα μας είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη, υπογραμμίζοντας ότι η οικονομική κρίση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για παλαιότερα οχήματα αποτέλεσαν αντικίνητρα για την ανανέωσή του. Ας σημειωθεί πως ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια και των φορτηγών αυτοκινήτων 20 χρόνια.

Ο ΟΟΣΑ τονίζει, επίσης, ότι η χώρα μας υπολείπεται της υπόλοιπης ΕΕ αναφορικά με την ανάπτυξη ενός εθνικού προγράμματος ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ενώ επισημαίνει ότι στην αύξηση στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων έχουν συμβάλει η άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και η θέσπιση κριτηρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα Τέλη Κυκλοφορίας

Επίσης, ο ΟΟΣΑ σημειώνει στην έκθεσή του ότι στην χώρα μας οι ατμοσφαιρικοί ρύποι  που καταγράφονται στις αστικές περιοχές  υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται από την νομοθεσία της ΕΕ, με σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία.