Το μεγαλύτερο οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro) που θα κινείται με αιολική ενέργεια βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού

Το «Oceanbird» μπορεί να μοιάζει με πλοίο του μέλλοντος, αλλά «επιστρέφει» στην αρχαία ναυτική ιστορία καθώς θα τροφοδοτείται από τον άνεμο. Τον σχεδιασμό έχει αναλάβει η σουηδική Wallenius Marine, ενώ στο εγχείρημα συμβάλλουν επίσης η σουηδική κυβέρνηση και διάφορα ερευνητικά ινστιτούτα. Με μεταφορική ικανότητα 7.000 οχημάτων, το πλοίο, μήκους σχεδόν 200 μ., θα είναι ίδιο σε μέγεθος με τα συμβατικά car carriers, αλλά θα μοιάζει ριζικά διαφορετικό. Η γάστρα του πλοίου θα καταλήγει σε πέντε τηλεσκοπικά ιστία ύψους 260 ποδιών το καθένα. Με δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών χωρίς να αγγίζουν το ένα το άλλο, τα ιστία μπορούν να μαζεύονται στα 195 πόδια για να αποφεύγουν γέφυρες ή να αντέξουν σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Τα ιστία θα είναι κατασκευασμένα από χάλυβα και σύνθετα υλικά και πρέπει να έχουν αυτό το μέγεθος για να παράγουν αρκετή προωστική ισχύ για το πλοίο των 35.000 τόνων. Παρ’ όλο που οι γενικές αρχές των πανιών δεν είναι καινούργιες, ο σχεδιασμός των πανιών του Oceanbird ήταν μια πρόκληση. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτά είναι τα ψηλότερα πανιά πλοίων που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Από την επιφάνεια του νερού μέχρι την κορυφή του ιστίου η απόσταση θα είναι πάνω από 100 μέτρα, σύμφωνα με τον κ. Razola.

Για να κατανοήσει καλύτερα τις ατμοσφαιρικές συνθήκες σε αυτό το ύψος, η ερευνητική ομάδα της Wallenius τοποθέτησε αισθητήρες πάνω σε υπάρχοντα σκάφη του, ενώ διέσχιζαν τον Ατλαντικό, και συγκέντρωσαν δεδομένα σχετικά με την ταχύτητα και άλλα χαρακτηριστικά του ανέμου. Όλες αυτές οι πληροφορίες βοήθησαν να σχεδιασθεί ένα αποτελεσματικό σύστημα πτέρυγας και γάστρας, που μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο τη διαθέσιμη δύναμη στον άνεμο.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")